Crash test Mercedes-Benz Citan (2013)

Testovaná varianta: Mercedes-Benz Citan Long, 109 Blue Efficiency '"High" grade
malé MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 3
Dospělý cestující 74 %
Děti 69 %
Chodci 56 %
Aktivní bezpečnost 33 %

Dospělý cestující

27 bodů / 74 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 11.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.3 bodů
Náraz do sloupu: 5.2 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

34 bodů / 69 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Baby-Safe ISOFIX
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX a TopTether

Chodci

20 bodů / 56 %

chodci
Hlava: 14 bodů
Pánev: 0.5 bodů
Nohy: 5.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

3 body / 33 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 0 bodů
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: skříňová dodávka
Poznámka: od VIN WDF4157031U119604
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělí pasažéři

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen a stehen obou pasažérů. Nicméně některé komponenty palubní desky představovaly riziko pro kolena a stehna cestujících různých velikostí a cestujících sedících v různých polohách. Ochrana v oblasti hrudníku řidiče je pouze průměrná.
Při bočním testu nárazu do bariéry byla ochrana hlavy dobrá, ovšem hlavový (záclonový) airbag se neaktivoval tak, jak je výrobce zamýšleno – zachytil se za horní bod ukotvení bezpečnostního pásu. Citan byl proto penalizován. Stejná situace nastala i při závažnějším testu bočního nárazu do sloupu. Automobilka proto uvedla, že tento nedostatek napraví. Při bočním nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku slabá. Navíc po nárazu bylo zjištěno, že se objevila znatelná mezera mezi prostředním B-sloupkem a přední hranou posuvných dveří. Tudy by se mohly dostat do kabiny cizí předměty a poškodit nohy cestujících.
Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Dětská posádka

Citan získal maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního i tříletého dítěte. Dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské autosedačce, nebyl při čelním nárazu nadměrný a při bočním nárazu byly obě figuríny dobře zadřeny bočnicemi jejich sedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce nelze deaktivovat, takže není možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy.
Všechny typy dětských autosedaček, pro které je auto určeno, lze do něj bez problémů nainstalovat. Pouze u autosedaček skupiny II/III nebyla instalace snadná a například u modelu Britax-Roëmer Duo Plus bylo zapotřebí ohlídat, aby isofixové úchyty byly správně spojeny.

Chodci

Nárazník převážně nebyl nebezpečný při srážce s chodcem, zato přední hrana kapoty ano, a to v celé její šíři. Kapota motoru poskytuje přijatelnou ochranu, ale v místech, kam by mohla udeřit hlava dospělého chodce, byla ochrana většinou špatná.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splnil požadavky testování Euro NCAP. Vzhledem k tomu, že signalizací nezapnutých bezpečnostních pásů je vybaveno pouze sedadlo řidiče, systém nebyl hodnocen. K dispozici je nastavitelný omezovač rychlosti, ale nesplnil požadavky pro testování, protože řidiče upozorňuje pouze vizuálně

Obrázky

Vydáno: 24. 07. 2013

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto