Crash test Mercedes-Benz Citan Kombi (2013)

Testovaná varianta: MB Citan Kombi, 109 Blue Efficiency
MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 79 %
Děti 81 %
Chodci 56 %
Aktivní bezpečnost 70 %

Dospělý cestující

29 bodů / 79 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 11.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.7 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 81 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax Römer Baby-Safe
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: ISOFIX a TopTether

Chodci

20 bodů / 56 %

chodci
Hlava: 14 bodů
Pánev: 0.5 bodů
Nohy: 5.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 70 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: pětidveřové MPV
Poznámka: od VIN WDF4157031U129453
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

MB Citan Kombi byl poprvé testován v dubnu roku 2013 a dostal pouze tři hvězdičky (výsledky si můžete prohlédnout v naší databázi). Automobilka v té době naznačovala, že zlepší ochranu posádky, obzvlášť nafukování bočních airbagů a instalaci dětských autosedaček. Dále oznámila, že přední sedadla vybaví předpínači bezpečnostních pásů a omezovač rychlosti bude splňovat požadavky pro testování EuroNCAP.

 

Současné modely MB Citan Kombi už výše zmiňované prvky výbavy mají, takže bylo možné vozidlo přezkoušet. Pokud nedošlo ke zlepšení výsledků, hodnoty byly přeneseny z dubnového testování.

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen i stehenních kostí obou předních cestujících. Ponárazová prohlídka ukázala, že některé části palubní desky představují nebezpečí pro kolena a stehna cestujících různých velikostí a cestujících sedících v různých pozicích. V oblasti řidičova hrudníku byla zaznamenána jen nepatrná úroveň ochrany.

 

Úsilí automobilky v oblasti nafukování bočního airbagu se vyplatilo a Citan Kombi teď získal maximální počet bodů při bočním nárazovém testu do pevné překážky. Ochrana všech částí těla byla dobrá. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu se airbag nafoukl správně, ale úroveň ochrany hrudi byla jen nepatrná.

 

Po nárazu byla zřetelná mezera mezi B-sloupkem a bočními posuvnými dveřmi – sice na tak velká, jako v případě dubnového testu, ale i tak to vedlo ke snížení hodnocení. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytují jen nepatrnou ochranu hyperextenze krku (poranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dítěte

MB Citan Kombi získala maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního i tříletého dítěte. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

 

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce nelze vypnout, proto není možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Citan Kombi určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle. I v této oblasti se inovace vyplatily.

 

Ochrana chodců

Výsledky byly přeneseny z dubnových testů. Nárazník poskytuje převážně dobrou ochranu nohám chodců ve všech testovaných oblastech, zato přední hrana kapoty ukázala nízkou úroveň ochrany na většině místech. Kapota motoru na většině míst chrání chodce přijatelně, ovšem v okolí sloupků, kam by mohla narazit hlava chodce, je ochrana nedostačující.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační systém (ESP) a je součástí standardní výbavy a splnily požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je v základu pro přední sedadla a systém byl nyní oceněn. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je v nabídce – nyní je systém doplněn o vizuální upozornění, a systém byl proto odměněn.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Citan bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto