Crash test Mercedes-Benz CLA (2013)

Testovaná varianta: Mercedes-Benz CLA 200 "Urban"
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 91 %
Děti 75 %
Chodci 74 %
Aktivní bezpečnost 81 %

Dospělý cestující

33 bodů / 91 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.5 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

37 bodů / 75 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax Römer BabySafe Plus
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: pás vozidla

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX a TopTether

Chodci

27 bodů / 74 %

chodci
Hlava: 17 bodů
Pánev: 4 body
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 81 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: čtyřdveřové kupé
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Získaná data naznačují dobrou ochranu kolen a stehenních kostí řidiče i spolujezdce. Mercedes-Benz poskytuje podobnou úroveň ochrany pro cestující různých velikostí a pro cestující sedící v různých pozicích.

 

Model CLA získal maximální počet bodů při bočním nárazovém testu, což znamená dobrá ochrana celého těla. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudi marginální. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytují v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (poranění krční páteře).

 

Ochrana dítěte

Mercedes-Benz CLA získal maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nebyl příliš velký, ale údaje o zpomalení v oblasti hrudníku ukázaly, že ochrana byla přiměřená. Mercedes-Benz CPOD systém je k dispozici za příplatek. Automaticky deaktivuje airbag spolujezdce, aby bylo možné zde umístit dětské sedačky (ovšem pouze Mercedes-Benz sedačky) proti směru jízdy. Protože systém nefunguje s jinými sedačkami, nebyl v rámci Euro NCAP odměněn.

 

Varující štítky ohledně deaktivace airbagu před umístěním dětské sedačky proti směru jízdy na přední sedadlo byly jasně zřetelné ve vozidle. Mercedes bude aktualizovat návod k obsluze modelu CLA, aby bylo jasné, které kategorie dětských zádržných systémů jsou vhodné pro konkrétní místa k sezení, a skóre odráží tuto aktuální informaci. Starší auta by dostala stejný počet hvězdiček, protože vliv na celkové skóre je minimální.

 

Ochrana chodců

CLA je vybaveno aktivní kapotou. Senzory detekují srážku s chodcem a automaticky zvednou kapotu, aby oddálily kontakt s tvrdými částmi motoru. Systém aktivuje kapotu podle aktuální rychlosti a rozlišuje i různé postavy chodců. Ochrana hlavy je tak na většině míst kapoty dobrá. Ochrana nohou chodců v oblasti nárazníku je také dobré. I přední hrana kapoty poskytuje převážně dobrou ochranu v oblasti pánve.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační systém (ESP) je součástí standardní výbavy a splnil požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla je součástí základní výbavy stejně jako řidičem nastavitelný omezovač rychlosti (splňuje požadavky pro zařazení do zkoušek).

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz CLA bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto