Crash test Mercedes-Benz E-Class (2009)

Testovaná varianta: Mercedes Benz E 220 CDI 'Avantgarde'
vyšší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 86 %
Děti 77 %
Chodci 58 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

31 bodů / 86 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 13.9 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.7 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

38 bodů / 77 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 8.8 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Tříleté dítě

Provedení: 10.7 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s horním kotevním bodem Top Tether

Chodci

21 bodů / 58 %

chodci
Hlava: 15 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: čtyřdvéřový sedan
Výbava: čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující
Systém „PRE-SAFE“ je pro Mercedes Benz ve třídě E součástí standardu. Systém rozpozná, když hrozí nebezpečí kolize a připraví na srážku zádržný systém. Při testu čelního nárazu a bočního bariérového testu nebyl systém „PRE-SAFE“ aktivován. Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní, okenní sloupek se posunul vzad pouze o 3 mm. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Mercedes byl schopen dokázat, že různě vysokým cestujícím sedícím v různých pozicích je poskytována podobná úroveň ochrany proti zranění horních částí nohou. Vozidla se sériovým číslem větším než WDD21200511A133988 jsou ve standardu vybavena airbagem montovaným do sedačky, který chrání při bočním nárazu pánev. Hodnocení Euro NCAP se proto nevztahuje na vozidla s nižším sériovým číslem. Při bočním bariérovém testu získalo vozidlo maximální počet bodů. V závažnějším testu nárazu do sloupu byla ochrana poskytovaná hrudníku hodnocena jako průměrná. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla při nárazu ze zadu také hodnocena jako průměrná.

Ochrana dětí
Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb hlavy tříletého dítěte nadlimitní. Při bočním bariérovém testu byla hlava obou dětí vhodně zadržena bočnicemi CRS. Ani jedna dětská figurína nezaznamenala hodnoty, které by svědčily o nevyhovující ochraně. Sedačka Mercedes Benz, instalovaná proti směru jízdy, automaticky rozezná přední sedadlo spolujezdce a vypne airbag. Nicméně ostatní sedačky, které se také instalují proti směru jízdy, systém nerozpozná a airbag zůstane aktivní. Vozidlo je vybaveno napevno přidělaným štítkem, který zřetelně varuje na možné nebezpečí používání obracené CRS bez dřívější deaktivace airbagu spolujezdce.

Ochrana chodců
Nárazník získal za ochranu poskytovanou nohám chodce maximální počet bodů. Nicméně, přední hrana kapoty byla hodnocena jako nevyhovující. Vozidla třídy E jsou vybavena nadzvedávačem kapoty, který vytváří větší mezeru mezi povrchem kapoty a tvrdými součástmi motoru. Tento systém se spustí, když vozidlo rozpozná náraz chodce. Ve většině oblastí, kam by mohla udeřit hlava dítěte a v hodně oblastech, kam by mohla udeřit hlava dospělého, byla poskytnuta dobrá ochrana.

Aktivní bezpečnost
Vozidla třídy E jsou vybavena elektronickou kontrolou stability (ESC) ve standardu všech modelů. Signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů, která zahrnuje obě přední i zadní sedadla, je také součástí standardní výbavy.

Obrázky

Video

Vydáno: 30. 09. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto