Crash test Mercedes-Benz E-Class (2016)

Testovaná varianta: 220 d Avantgarde
vyšší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 95 %
Děti 90 %
Chodci 77 %
Aktivní bezpečnost 62 %

Dospělý cestující

36 bodů / 95 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.3 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 15.9 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

33 bodů / 77 %

chodci
Hlava: 22.2 bodů
Pánev: 0.1 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 62 %

Elektronická kontrola stability: bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: bodů
Podpora omezovače rychlosti: bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2016
Karoserie: čtyřdvéřový sedan

Komentář

Ochrana dospělých

Mercedes-Benz třídy E je v základní výbavě opatřen systémem PRE-SAFE, který umí vycítit blížící se náraz, čemuž podřizuje funkčnost jednotlivých bezpečnostních prvků. V čelních a bočních nárazových testech byl systém vypnut. Prostor pro cestující se v průběhu zkoušky nijak nedeformoval. Mercedes-Benz E poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. 

Při čelním nárazu částí vozu byla kolena a stehna spolujezdce i řidiče chráněna dobře. Při čelním nárazu celou šíří vozu byla většina tělesných partií chráněna dobře. Výjimkou byl hrudník, jehož ochrana je přijatelná u spolujezdce a průměrná u řidiče. 

V bočním nárazovém testu se Mercedesu podařilo získat maximální počet bodů. V závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu byl hrudník chráněn přijatelně, zbytek těla dobře. 

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu před poraněním krční páteře při nárazu zezadu. Součástí základní výbavy tohoto modelu je systém autonomního krizového brzdění, který funguje i při nižších rychlostech typických pro jízdu ve městě. V testu si vedl dobře a vysloužil si nejvyšší počet bodů. 

Ochrana dětí

Při čelní nárazové zkoušce částí vozu byly figuríny simulující šesti a desetileté děti chráněny dobře nebo přijatelně. V případě bočního nárazu byly mladší i starší děti ve všech kritických tělesných partiích chráněny dobře. Mercedes-Benz třídy E je vybaven automatickým vypínáním airbagu předního sedadla spolujezdce v případě instalace dětské autosedačky. V případě jejího vyjmutí a posazení dospělého cestujícího se airbag opět zapne. Všechny autosedačky, pro které je Mercedes určen, šlo bez problémů nainstalovat na předepsaná místa. 

Ochrana chodců

Mercedes-Benz třídy E je vybaven aktivní kapotou. Senzory v nárazníku zaznamenají náraz do chodce, kapota se následně nadzvedne, čímž se zabrání tvrdšímu kontaktu hlavy chodce s tvrdými částmi motoru. Vůz potvrdil, že aktivní kapota funguje v různých rychlostech a při nárazu do chodců různých velikostí, a tak byla tato funkce v průběhu testu zapnutá. Téměř na celém povrchu kapoty byla zjištěna dobrá ochrana hlavy. Stejně tak nárazník poskytl dobrou ochranu nohám chodce. Oproti tomu ochrana pánevní oblasti byla ve všech měřených oblastech nevyhovující. Systém autonomního krizového brzdění, který umí zaznamenat hrozící srážku s chodcem, je součástí standardní výbavy a v testu si vedl dobře. 

Aktivní bezpečnost

Mercedes-Benz třídy E je v základní výbavě opatřen signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů pro všechna sedadla, omezovačem rychlosti (nastavitelným řidičem) a systémem autonomního krizového brzdění, který si v testu vedl dobře i ve vysokých rychlostech odpovídajících jízdě mimo město. 

Obrázky

Video

Vydáno: 30. 09. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto