Crash test Mercedes-Benz GLA (2014)

Testovaná varianta: Mercedes-Benz třídy GLA 200 CDI Urban 4x2
SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 96 %
Děti 88 %
Chodci 67 %
Aktivní bezpečnost 70 %

Dospělý cestující

37 bodů / 96 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.7 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.7 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

43 bodů / 88 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Baby-Safe
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás vozidla

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: isofix a top tether

Chodci

24 bodů / 67 %

chodci
Hlava: 18.4 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 70 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřové SUV
Poznámka: od VIN WDC1569081J025585
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu nepoškozen. Figurína řidiče a spolujezdce zaznamenala dobrou ochranu všech částí těla kromě levých holení. Ochrana kolen i stehenních kostí obou předních cestujících je dobrá. Mercedes-Benz GLA poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujících bez ohledu na jejich velikost nebo pozici v sedadle.

Třída GLA získala za dobrou ochranu celého těla maximální počet bodů při bočním nárazovém testu. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana v oblasti hrudi a břicha přijatelná. Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytují v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (poranění krční páteře). Vůz je navíc vybaven systémem autonomního krizového brzdění, které umí zabránit nehodám v městském provozu.

 

Ochrana dítěte

Mercedes-Benz GLA získal maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Dopředný pohyb hlavičky figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nebyl příliš velký, ale v oblasti krku a hrudníku bylo naměřeno větší přetížení.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce se automaticky vypne po umístění dětské autosedačky instalované proti směru jízdy na sedadlo spolujezdce. Na rozdíl od předchozího systému, který spolupracoval jen s určitými sedačkami, je tento lepší a všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je třída GLA určena, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle. Označení pro vypnutí airbagu však je jasně zřetelné, a systém proto získal maximální počet bodů.

 

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za dobrou ochranu nohou chodce. Naopak přední hrana kapoty poskytuje špatnou ochranu a nezískala žádné body. Třída GLA je vybavena aktivní kapotou motoru, která zlepšuje ochranu hlavy chodců. Když senzory detekují srážku s chodcem, automaticky zvednou kapotu, aby oddálily kontakt s tvrdými částmi motoru. Systém aktivuje kapotu podle aktuální rychlosti a rozlišuje i různé postavy chodců. Ochrana hlavy je tak na většině míst kapoty dobrá.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační systém (ESP) je součástí standardní výbavy. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je instalována pro přední i zadní sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti spadá do příplatkové výbavy, ale automobilka předpokládá, že jím bude vybavena většina vozidel. Také systém pro udržení vozidla v jízdním pruhu je příplatková výbava.

Od počátku výroby jsou vozy třídy GLA standardně vybaveny systémem autonomního brzdění Collision Prevention Assist, od VIN WDC1569081J025585 je však součástí standardní výbavy vyšší verze systému Assist Plus. Systém autonomního krizového brzdění tak nyní dokáže předcházet dopravním nehodám nebo zmírňovat jejich následky nejen v městském provozu, tedy při nižších rychlostech, ale také při vyšších rychlostech při jízdě mimo obec nebo město.
 

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz GLA bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto