Crash test Mercedes-Benz GLC (2015)

Testovaná varianta: 220d 4MATIC Exclusive
SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 95 %
Děti 89 %
Chodci 82 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

36 bodů / 95 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.6 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

44 bodů / 89 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer BabySafe
Skupina:
Orientace:
Instalace: bezpečnostní pás vozidla

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

30 bodů / 82 %

chodci
Hlava: 22.5 bodů
Pánev: 1.5 bodů
Nohy: 5.7 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Mercedes-Benz GLC poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Vůz si vysloužil nejvyšší možný počet bodů za ochranu pasažéra na předním sedadle.

Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá. V případě spolujezdce na zadním sedadle byla dobrá mimo oblastí krku a hrudníku – krk byl chráněn přijatelně, hruď průměrně.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky i více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana všech částí těla dobrá, za což si GLC vysloužilo maximální počet bodů.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

Ochrana dětí

Mercedes-Benz GLC získal maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. V případě figuríny simulující tříleté dítě byly naměřeny průměrně zvýšené síly v oblasti krku.

Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Vůz disponuje systémem, který umí automaticky deaktivovat airbag pro přední sedadlo spolujezdce při instalaci sedačky proti směru jízdy. V případě, že se na sedadlo posadí větší dítě nebo dospělý, se airbag znovu aktivuje.

Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je GLC určeno, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.            

Ochrana chodců

Vozidlo je vybaveno aktivní kapotou, která se při srážce s chodcem nadzvedne. Díky tomu se zvětší vzdálenost od tvrdých součástí motoru. V důsledku toho kapota při nárazu do hlavy chodce poskytovala téměř na všech místech dobrou nebo přijatelnou ochranu.

Nárazník poskytl dobrou ochranu nohám chodce. Pouze při zkoušce ochrany pánevní oblasti byly naměřeny smíšené hodnoty, z nichž většina byla nevyhovující.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu a signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel jsou součástí standardní výbavy GLC. Dá se předpokládat, že omezovač rychlosti bude využíván ve většině prodaných vozů, a proto byl zahrnut do hodnocení. Systém pro udržení vozu v jízdním pruhu je také součástí příplatkové výbavy, ovšem do hodnocení nebyl započínán. Neočekává se, že by byl nasazen ve většině vozů. Standardně dodávaný systém autonomního krizového brzdění si v testu v rozličných rychlostech vedl dobře. 

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz GLC bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto