Crash test Mercedes-Benz GLK (2010)

Testovaná varianta: Mercedes Benz GLK 220 CDI, base grade
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 89 %
Děti 76 %
Chodci 47 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

32 bodů / 89 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.3 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.3 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

37 bodů / 76 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 9.6 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe Universal
Skupina: 0, 0+, 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Tříleté dítě

Provedení: 9.7 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus Isofix
Skupina: 0, 0+, 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s horním kotevním bodem Top Tether

Chodci

17 bodů / 47 %

chodci
Hlava: 11 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2010
Karoserie: pětidvéřové SUV
Výbava: čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující
Systém „PRE-SAFE“ je pro Mercedes Benz ve třídě GLK volitelný. Systém rozpozná, když hrozí nebezpečí kolize a připraví na srážku zádržný systém. Testovaná vozidla však tímto systémem vybavena nebyla. Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní, okenní sloupek se posunul vzad pouze o 3 mm. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Mercedes byl schopen dokázat, že různě vysokým cestujícím sedícím v různých pozicích je poskytována podobná úroveň ochrany proti zranění horních částí nohou. Vozidla se sériovým číslem větším než WDC204****F450200 jsou ve standardu vybavena airbagem montovaným do sedačky, který chrání při bočním nárazu pánev. Hodnocení Euro NCAP se proto nevztahuje na vozidla s nižším sériovým číslem. Při bočním bariérovém testu získalo vozidlo maximální počet bodů. V závažnějším testu nárazu do sloupu byla ochrana poskytovaná hrudníku hodnocena jako průměrná. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla při nárazu ze zadu také hodnocena jako průměrná.

Ochrana dětí
Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb hlavy tříletého dítěte nadlimitní. Při bočním bariérovém testu byla hlava obou dětí vhodně zadržena bočnicemi CRS. Ani jedna dětská figurína nezaznamenala hodnoty, které by svědčily o nevyhovující ochraně. Sedačka Mercedes Benz,  instalovaná proti směru jízdy, automaticky rozezná přední sedadlo spolujezdce a vypne airbag. Nicméně ostatní sedačky, které se také instalují proti směru jízdy, systém nerozpozná a airbag zůstane aktivní. Vozidlo je vybaveno napevno přidělaným štítkem, který zřetelně varuje na možné nebezpečí používání obrácené CRS bez dřívější deaktivace airbagu spolujezdce.

Ochrana chodců
Byl proveden nový test pro ochranu chodců, aby se mohlo upravit hodnocení pro GLK z roku 2009 na 2010. V novém testu, získal nárazník maximální počet bodů za jeho ochranu nabízenou nohám chodce. Nicméně přední hrana kapoty byla hodnocena jako nevyhovující. Ve většině oblastí, kam by mohla udeřit hlava dítěte, byla nabízená ochrana nevyhovující. V těch oblastech, kam by mohla udeřit hlava dospělého, byla ochrana převážně dobrá.

Aktivní bezpečnost
GLK je vybaven elektronickou kontrolou stability (ESC) ve standardu všech modelů. Signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů, která zahrnuje obě přední i zadní sedadla, je také součástí standardní výbavy. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je standardní, Mercedes však nechtěl, aby byl systém od Euro NCAP hodnocen.

Hodnocení vozidla Mercedes GLK bylo aktualizováno z 2009 na 2010. Vozidlo se nezměnilo, a kromě testů ochrany chodců, které byly opakovány, byly výsledky vzaty z minulého roku. Nicméně, hranice pro různé hodnocení byly zvýšeny a výsledky ukazují, jak se auto popere s náročnějšími požadavky roku 2010.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz GLK bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto