Crash test Mercedes-Benz M (2008)

Testovaná varianta: ML320 CDI
SUV

Dospělý cestující Počet hvězdiček: 5 34 bodů
Děti Počet hvězdiček: 3 34 bodů
Chodci Počet hvězdiček: 1 6 bodů

Dospělý cestující

Počet hvězdiček: 5 / 34 bodů

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14 bodů

Vozidlo + sloup

boční náraz vozidla
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: 2 body
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2008
Karoserie: pětidvéřový SUV
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely od VIN WDC1641221A 441475
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Čelní náraz
Mercedes třídy ML je ve standardu vybaven systémem „Pre-Safe“. Tento systém rozpozná, když hrozí nehoda a zvýší uživatelovu bezpečnost tím, že uvede zádržný systém do pohotovostního stavu. Při testech Euro NCAP nebyl „Pre-Safe“ zapnut, a proto výsledky odrážejí výkon vozidla pouze za použití jeho obvyklých zádržných systémů. Prostor pro cestující a prostor pro nohy zůstaly při nárazu stabilní. Výsledky zaznamenané figurínou prokázaly, že kolena a stehenní kosti cestujících, sedících vpředu, byly dobře chráněny. Za použití metody mapování kolen bylo zjištěno, že kolenní airbag řidiče a zádržný systém spolujezdce dokáží stejně dobře ochránit různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích.

Boční náraz
Vozidlo získalo za výkon v testu bočního nárazu a nárazu do sloupu maximální počet bodů.

Dětský cestující
Štítek varující na nebezpečí spojené s používáním dětské sedačky na sedadle spolujezdce a informace o stavu airbagu, které by byly k dispozici uživateli, který by chtěl dětský zádržný systém instalovat, byly nedostatečné. Pro třídu ML je dostupný systém, který automaticky rozezná, když je na sedadlo spolujezdce umístěna dětská autosedačka, a vypne airbag. Tímto systémem nebylo vybaveno ani testované vozidlo, ani dětská sedačka značky Mercedes. Bez tohoto systému by se na sedadle spolujezdce neměla používat dětská sedačka, orientovaná proti směru jízdy, protože airbag nelze manuálně vypnout. Přítomnost úchytu ISOFIX nebyla jasně vyznačena.

Chodec
Nárazník a přední hrana kapoty poskytly nohám chodce pouze nevyhovující ochranu. Horní část kapoty byla za ochranu hlavy dítěte také ohodnocena jako převážně nevyhovující.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Třídy M bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto