Crash test Mercedes-Benz M (2011)

Testovaná varianta: Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4MATIC, LHD
velké SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 96 %
Děti 75 %
Chodci 60 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

34 bodů / 96 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.3 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.7 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

37 bodů / 75 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 10.2 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 0 bodů
Zadržení: Britax Römer Baby Safe
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Tříleté dítě

Provedení: 8.7 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

21 bodů / 60 %

chodci
Hlava: 17.4 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 4 body
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující

 

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Mercedes Benz předvedl, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. Mercedes M Class získal v bočním bariérovém testu maximální počet bodů. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku přijatelná a ochrana ostatních oblastí těla byla dobrá. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Dopředný pohyb u figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské autosedačce, nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly vhodně zadrženy bočnicemi jejich sedaček. Tím byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce je možné deaktivovat pouze dětskými sedačkami, které jsou vybaveny automatickým senzorovým systémem, známým jako CPOD. Protože airbag pro jiné autosedačky nelze vypnout jiným způsobem, systém nebyl od Euro NCAP odměněn. Napevno přichycený výstražný štítek zřetelně upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce.

Ochrana chodců

Mercedes M Class disponuje „aktivní” kapotou. Senzory v nárazníku zaregistrují, když dojde ke střetu s chodcem a pohony zvednou kapotu, čímž poskytnou větší odstup od tvrdých struktur pod ní. Mercedes předvedl, že systém rozpozná různé postavy chodců a operuje v různých rychlostech. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého, nabídla kapota dobrou ochranu. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, byla ochrana různorodá, s oblastmi dobrými, průměrnými a nevyhovujícími. Ochrana nabízená přední hranou kapoty chodcům byla nevyhovující.

Aktivní bezpečnost

Mercedes M Class má elektronický stabilizační program (ESP) ve standardní výbavě, stejně jako signalizaci nezapnutí bezpečnostních pásů pro sedadla řidiče a vpředu sedícího spolujezdce. Omezovač rychlosti je součástí standardní výbavy, ale nesplňuje požadavky Euro NCAP.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Třídy M bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto