Crash test MG 6 (2011)

Testovaná varianta: MG6 1.8 turbo, RHD
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 73 %
Děti 71 %
Chodci 42 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

26 bodů / 73 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 10.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 6.8 bodů
Náraz do sloupu: 7.4 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2 body
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

35 bodů / 71 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 8.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: BRITAX RÖMER BABYSAFE plus
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 9.7 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

15 bodů / 42 %

chodci
Hlava: 9 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Ačkoliv hodnoty zaznamenané figurínou byly dobré, došlo zde k nedostatečnému natlakování airbagu, takže hlava řidiče přišla do kontaktu s volantem. Vozidlo za to bylo penalizováno. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily velké zatížení levé stehenní kosti a seřizovač nastavení úrovně sloupku volantu se během nárazu zlomil. Při bočním bariérovém nárazu hodnoty zaznamenané stlačením žeber figuríny naznačily průměrnou ochranu hrudníku řidiče.

Při bočním nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku a břicha přijatelná. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře). MG 6 je současně na prodej pouze ve Velké Británii. MG dokázalo, že vozidlo s volantem na levé straně může poskytnout podobnou úroveň ochrany dospělému cestujícímu.

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské autosedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly figuríny tříletého i osmnáctiměsíčního dítěte vhodně zadrženy bočnicemi jejich sedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně informace poskytované řidiči o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné a systém za to nebyl odměněn. MG 6 je aktuálně na prodej pouze ve Velké Británii. Pro tento trh je nebezpečí použití dětské sedačky, orientované proti směru jízdy, bez předchozí deaktivace airbagu spolujezdce zřetelně popsáno.

Ochrana chodců

Nárazník poskytl nohám chodce ve všech testovaných oblastech dobrou ochranu a získal maximální počet bodů. Nicméně přední hrana kapoty nabídla nevyhovující ochranu a nezískala žádné body. Ve většině testovaných oblastí poskytla kapota při nárazu hlavy chodce nevyhovující ochranu.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje Euro NCAP požadavky na test. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadla řidiče a spolujezdce. Omezovač rychlosti není pro MG 6 nabízen.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: MG Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto