Crash test MINI Clubman (2015)

Testovaná varianta: Cooper 1.5
malé vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 90 %
Děti 68 %
Chodci 68 %
Aktivní bezpečnost 67 %

Dospělý cestující

34 bodů / 90 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 6.9 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 15.6 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

33 bodů / 68 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: BMW Junior Seat I
Skupina:
Orientace:
Instalace:

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: BMW Junior Seat I
Skupina:
Orientace:
Instalace:

Chodci

25 bodů / 68 %

chodci
Hlava: 13 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 5.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 67 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Mini Clubman poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici.

Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá vyjma hrudníku, kde byla přijatelná. V případě spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako průměrná.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá, za což si Clubman vysloužil maximální počet bodů. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana rovněž dobrá, výjimkou byl hrudník, kde byla ochrana přijatelná.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

Ochrana dětí

Při bočním nárazu byla figurína simulující 18měsíční dítě dobře zadržena bočnicemi autosedačky, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru. Hlavy figuríny simulující tříleté dítě však zadržena nebyla, což se promítlo ve sníženém hodnocení. Obě figuríny byly posazeny v sedačkách nainstalovaných proti směru jízdy.

Součástí příplatkové výbavy je vypínač airbagu pro přední sedadlo spolujezdce. Na tomto sedadle je poté možno nainstalovat sedačku proti směru jízdy. Ve standardní výbavě je tato instalace nedoporučována, při zkouškách bylo zaznamenáno několik problémů. Všechny ostatní typy dětských zádržných systémů, pro které je Clubman určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce dobrou až přijatelnou ochranu. Za ochranu pánve získal Clubman maximální počet bodů. Hlava chodce je při nárazu do kapoty chráněna dobře až průměrně. Nevyhovující hodnoty byly naměřeny podél předního skla a sloupků.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu, signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel i systém autonomního krizového brzdění jsou součástí standardní výbavy modelu Clubman. Tento systém získal přijatelné hodnocení. Součástí příplatkové výbavy je řidičem nastavitelný omezovač rychlosti. Dá se očekávat, že bude nasazen ve velké části prodaných vozů, a proto byl zahrnut do hodnocení. 

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mini Clubman bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto