Crash test MINI Cooper (2014)

Testovaná varianta: 1.5 Base
malé vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 79 %
Děti 73 %
Chodci 66 %
Aktivní bezpečnost 56 %

Dospělý cestující

30 bodů / 79 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.6 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 6.1 bodů
Náraz do sloupu: 7.1 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

36 bodů / 73 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Takata Mini
Skupina:
Orientace:
Instalace: bezpečnostní pás vozu

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

24 bodů / 66 %

chodci
Hlava: 18.1 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 56 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: třídveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. MINI poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici v sedadle, kvůli které by se jejich kolena mohla dostat do kontaktu s palubní deskou. Při bočním nárazovém testu byly síly přeneseny do částí figuríny, které nereprezentují lidské tělo, a v oblasti žeber tak bylo zatížení nižší. To vedlo k maximálnímu snížení skóre za ochranu hrudníku a hodnocení bylo sníženo z dobrého na průměrné. Zátěž v oblasti břicha také indikuje pouze průměrnou ochranu.

V bočním nárazovém testu do sloupu je oblast hrudníku i pánve chráněna přijatelně. Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dětí

Navzdory použití autosedačky umístěné proti směru jízdy bylo při čelním nárazu naměřeno poměrně vysoké zrychlení v oblasti hrudníku u 18měsíčního dítěte. Dopředný pohyb hlavy figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nebyl nadměrný, ale v oblasti krku a hrudníku byly naměřeny vyšší síly.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Řidič však nedostává žádnou informaci o stavu airbagu, a systém proto nebyl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle. Výjimkou je autosedačka Maxi Cosi Cabriofix skupiny 0+, jejíž instalace na zadní sedadlo byla obtížná.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce dobrou nebo přijatelnou ochranu. Naopak přední hrana kapoty chrání oblast pánve nedostatečně a nedostala žádný bod. MINI je vybaveno aktivní kapotou, která se při srážce s chodcem nadzvedne. Díky tomu se zvětší vzdálenost od tvrdých součástí motoru. Téměř po celé ploše kapoty je hlava chodce chráněna dobře nebo přijatelně. Horší výsledky byly zaznamenány v okolí předních A-sloupků.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Systém pro rychlost jízdy a systém krizového brzdění jsou příplatková výbava.

Obrázky

Vydáno: 04. 12. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mini Cooper bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto