Crash test Mitsubishi ASX (2011)

Testovaná varianta: Mitsubishi ASX, 2WD, 1.8 diesel 'Invite', LHD
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 86 %
Děti 78 %
Chodci 60 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

31 bodů / 86 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

38 bodů / 78 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 9.3 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1 S
Skupina: 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 11.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1 S
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Chodci

22 bodů / 60 %

chodci
Hlava: 17.7 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 4 body
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal u ASX při čelním nárazu stabilní. Došlo jen k mírné deformaci okenního sloupku. Hodnoty zaznamenané figurínou zaznamenaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí vpředu sedících cestujících. Mitsubishi dokázalo stejně dobře ochránit různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích. Ochrana chodidel a kotníků u řidiče byla hodnocena jako dobrá. Při bočním bariérovém nárazu získalo vozidlo za dobrou ochranu všech oblastí těla maximální počet bodů. Nicméně při více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku slabá. Ochrana proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře) byla při nárazu zezadu hodnocena jako průměrná.

Ochrana dětí

Při čelním nárazu byl pohyb hlavy tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v sedačce, dobře kontrolován. Při bočním bariérovém testu byly hlavy tříleté a osmnáctiměsíční figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich sedaček. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně informace poskytované řidiči o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné. Nebezpečí použití sedačky umístěné po směru jízdy na předním sedadle, bez dřívější deaktivace airbagu, bylo vysvětleno zřetelně na natrvalo přichyceném štítku.

Ochrana chodců

Nárazník nabídl ve většině oblastí dobrou ochranu nohám chodce, ale v ostatních oblastech byla ochrana nevyhovující. Přední hrana kapoty byla nevyhovující ve všech testech. V oblastech kam by mohla dopadnout hlava dítěte, byla poskytnuta dobrá ochrana. Podobná ochrana (dobrá) byla nabídnuta kapotou ve většině oblastí, kam by mohla udeřit hlava dospělého.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardní výbavy všech variant. Výjimku tvoří základní verze vozu dostupná v několika evropských zemích, kde je ESC volitelnou součástí. Prodej elektronické kontroly stability (ESC) ve standardu přesahuje požadavky Euro NCAP, a proto systém splňuje podmínky pro hodnocení a získal tři body. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy u řidiče, spolujezdce i pro zadní sedadla.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mitsubishi ASX bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto