Crash test Mitsubishi L200 (2015)

Testovaná varianta: GLS
pickup

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 81 %
Děti 84 %
Chodci 76 %
Aktivní bezpečnost 64 %

Dospělý cestující

31 bodů / 81 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 5.3 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 84 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: FAIR G0/1S
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: FAIR G0/1S
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Chodci

28 bodů / 76 %

chodci
Hlava: 18.1 bodů
Pánev: 3.6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

8 bodů / 64 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: čtyřmístný pickup
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Při zkoušce čelního nárazu částí vozu došlo k výrazné deformaci skeletu vozu - průraz podlahy v místě řidiče, vyboulení v prostoru zadních sedadel, selhání bodového svaru C-sloupku v zadní části prostoru pro cestující. V důsledku toho byly vozu strženy body a není vyloučeno, že sloupek řízení a jeho obložení mohou při nárazu způsobit zranění kolen a stehen osob v předních sedadlech. 

Airbag neměl dostatečný tlak na to, aby se zamezilo nárazu hlavy řidiče do volantu. Ochrana hlavy byla kvůli zjištěnému kontaktu s volantem hodnocena jako přijatelná. Při nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá. Krk cestujících na zadních sedadlech byl chráněn přijatelně, hrudník průměrně. 

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky i ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana všech částí těla dobrá, za což si Mitsubishi L200 vysloužilo maximální počet bodů.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dětí

L200 v dynamických testech vykazovalo dobrou ochranu dětí až na oblast hrudníku, na které byly v případě 18měsíčního i tříletého dítěte naměřeny nadlimitní decelerační síly. 

Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je L200 určeno, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Ochrana nohou chodce byla dobrá, L200 ve všech sledovaných oblastech získalo maximální počet bodů. Výsledky zkoušek ochrany pánve byly smíšené, uděleny byly dobré, přijatelné i neuspokojivé známky. Kapota si za ochranu hlavy vysloužila převážně dobré a přijatelné známky, několik nevyhovujících hodnot bylo naměřeno na předním a zadním okraji kapoty.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti. Systém pro udržení vozu v jízdním pruhu je součástí příplatkové výbavy. L200 nemůže být vybaveno systémem automatického krizového brzdění.

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mitsubishi L200 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto