Crash test Mitsubishi Lancer (2009)

Testovaná varianta: Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Invite,
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 81 %
Děti 80 %
Chodci 34 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

29 bodů / 81 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.1 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.5 bodů
Náraz do sloupu: 5.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2 body
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny vozy objednané po 18. únoru 2009
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly, že hlava řidiče“prošla skrz“ airbagem. Bez penalizace za toto by vozidlo získalo za ochranu celého těla řidiče maximální počet bodů. Kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce byly při testu dobře chráněny. Mitsubishi poskytlo stejnou ochranu různě vysokým cestujícím sedícím v různých pozicích. Při testu bočního nárazu byla ochrana celého těla hodnocena jako dobrá. Ačkoliv se dveře neotevřely, byly odjištěny a vozidlo za to bylo penalizováno. Při testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku hodnocena jako slabá kvůli nadlimitnímu zatížení žeber, ochrana břicha byla průměrná. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byl také hodnocena jako průměrná.

Ochrana dětí
Pouze na základě hodnot zaznamenaných figurínou získalo vozidlo za ochranu tříletého dítěte při čelním a bočním testu maximální počet bodů. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně, informace pro o stavu airbagu nejsou pro řidiče zcela zřetelné. Přítomnost ISOFIX úchytů na zadních sedadlech nebyla dostatečně označena.

Ochrana chodců
Za ochranu nohou chodce nebyla přední hrana kapoty ohodnocena žádným bodem. Kapota poskytla nevyhovující ochranu ve většině oblastí, kam mohla dopadnout hlava dospělého.

Aktivní bezpečnost
Jako výsledek nového hodnocení Euro NCAP, učinilo Mitsubishi elektronickou kontrolu stability (ESC) lépe dostupnou. V únoru 2009, bude MASTC dostupná jako standard pro většinu modelů Lancer a u ostatních bude volitelná. Spotřebitelé by si měli být vědomi toho, že některá vozidla na skladě nemusí být vybavena MASTC a Euro NCAP je vyzývá, aby si vybírali ty auta, které jím vybavena jsou. Signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů jsou standardní výbavou pro řidiče i spolujezdce.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mitsubishi Lancer bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto