Crash test Mitsubishi Outlander (2012)

Testovaná varianta: Mitsubishi Outlander 2.2 diesel 'Intense'
SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 94 %
Děti 83 %
Chodci 64 %
Aktivní bezpečnost 100 %

Dospělý cestující

34 bodů / 94 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.6 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.9 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 83 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 10.3 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1 S
Skupina: 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Tříleté dítě

Provedení: 11.2 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax-Römer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

23 bodů / 64 %

chodci
Hlava: 16.9 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 100 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1 bod

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý pasažér

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Mitsubishi dokázalo stejně dobře ochránit různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích. V bočním bariérovém testu získal Outlander maximální počet bodů. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu naznačily hodnoty komprese žeber figuríny průměrnou ochranu hrudníku. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace poskytované řidiči o stavu airbagu byly zcela zřetelné. Je zde zřetelné varování, které upozorňuje na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce.

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za poskytnutou ochranu nohám chodce. Nicméně přední hrana kapoty nabídla nevyhovující ochranu ve všech testovaných oblastech. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, byla ochrana převážně průměrná nebo nevyhovující. Nicméně dobra ochrana byla nabízena v místech, kam by mohla dopadnout hlava dospělého.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky pro test Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je také součástí standardní výbavy pro obě přední i zadní sedadla. Také řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je součástí standardní výbavy.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mitsubishi Outlander bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto