Crash test Mitsubishi Outlander PHEV (2013)

Testovaná varianta: Mitsubishi Outlander PHEV, 2.0 benzin, plug-in hybrid "Intense+"
SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 88 %
Děti 84 %
Chodci 64 %
Aktivní bezpečnost 81 %

Dospělý cestující

32 bodů / 88 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 13.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.9 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 84 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Fair G0/1
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX a TopTether

Chodci

23 bodů / 64 %

chodci
Hlava: 17.1 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 81 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Mitsubishi Outlander PHEV je hybridní verzí Outlanderu testovaného v minulém roce. Nárazové zkoušky i test systému ESC byly provedeny znovu, protože se navýšila hmotnost vozidla. Zopakována byla také zkouška ochrany chodců, protože se změnila metodika testování.

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen i stehenních kostí obou předních cestujících. Outlander poskytujestejnou úroveň ochrany cestujících bez ohledu na jejich velikost nebo pozici v sedačce. V oblasti chodidel a pravé holenní kosti je však ochrana slabší.

 

Outlander získal maximální počet bodů při bočním nárazovém testu, což znamená dobrou ochranu celého těla. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla hruď chráněna jen nepatrně. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytují dobrou ochranu hyperextenze krku (poranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dítěte

MB Citan Kombi získala maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

 

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze vypnout a umístit na přední sedadlo dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Varující štítky ohledně deaktivace airbagu před umístěním dětské sedačky proti směru jízdy na přední sedadlo byly jasně zřetelné ve vozidle.

 

Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Outlanderurčen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce. Naopak přední hrana kapoty oblast pánve vůbec nechrání. Kapota motoru na většině míst chrání chodce přijatelně, ovšem v okolí sloupků, kam by mohla narazit jeho hlava, je ochrana nedostačující.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační systém (ESP) a je součástí standardní výbavy a splnily požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je v základu pro přední sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je v nabídce a splnil požadavky pro testování.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mitsubishi Outlander bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto