Crash test Mitsubishi Space Star / Mirage (2013)

Testovaná varianta: Mitsubishi Space Star 1,2, RHD
malé vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 90 %
Děti 72 %
Chodci 73 %
Aktivní bezpečnost 55 %

Dospělý cestující

33 bodů / 90 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.1 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.5 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3 body
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

36 bodů / 72 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX a TopTether

Chodci

26 bodů / 73 %

chodci
Hlava: 16.5 bodů
Pánev: 3.8 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 55 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Poznámka: od VIN MMCXNA05ADH019549
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Ochrana kolen a stehenních kostí řidiče i spolujezdce je dobrá. Mitsubishi dokáže stejně dobře ochránit různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích. Nicméně záznamy z figurín ukázaly, že ochrana v oblasti holenní kosti je minimální.

 

V bočním nárazovém testu získal model Space Star maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. I ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudi přijatelná a ochrana ostatních částí těla dobrá. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

 

Ochrana dětí

Obě testovací figuríny seděly v autosedačkách instalovaných po směru jízdy. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb hlavy obou figurín nadměrný a ochrana byla hodnocena jako dobrá. Nicméně v případě 18měsíčního dítěte bylo zpomalení v oblasti hrudníku průměrné. Při bočním nárazu byly obě figuríny vhodně chráněny dětskými autosedačkami, což minimalizuje riziko úderu hlavy do tvrdých částí interiéru.

 

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace poskytované řidiči o stavu airbagu však nejsou zřetelné, a systém proto nebyl odměněn. Dětské autosedačky skupiny II/III nelze správně nainstalovat na krajní místa na zadních sedadlech. Ostatní zádržné systémy, pro které je Space Star určen, lze nainstalovat bez problémů.

 

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce s dobrými výsledky ve všech testovaných oblastech. Přední hrana kapoty ukázala průměrnou ochranu pánve ve většině míst, kde by případně mohlo dojít ke srážce. Kapota motoru poskytuje převážně dobrou nebo přijatelnou ochranu chodcovy hlavy.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační systém (ESP) je součástí standardní výbavy a splnil požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí základní výbavy pouze pro přední sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti není ve výbavě.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Mitsubishi Space Star bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto