Crash test Nissan Cube (2010)

Testovaná varianta: Nissan Cube 1.6 'Look', 'Zen' Pack
malé MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 83 %
Děti 64 %
Chodci 56 %
Aktivní bezpečnost 84 %

Dospělý cestující

30 bodů / 83 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 12.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.7 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

31 bodů / 64 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.2 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 0 bodů
Zadržení: Fair Bimbofix XL isofix child seats
Skupina: 0, 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 8 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 0 bodů
Zadržení: Fair Bimbofix XL isofix child seats
Skupina: 0, 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Chodci

20 bodů / 56 %

chodci
Hlava: 14 bodů
Pánev: 0.3 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 84 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0.9 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2010
Karoserie: pětidvéřová
Výbava: předpínače předního bezpečnostního pásu
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Výstupky pod přístrojovou deskou představovaly možné riziko zranění pro kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce. Cube bylo ohodnoceno maximálním počtem bodů za jeho výkon v bočním bariérovém testu. Při závažnějším testu bočního nárazu do sloupu odhalilo prohnutí žeber průměrnou ochranu hrudníku, ostatní části těla však byly dobře chráněny. Ochrana před hyperextenzí krku (poranění krční páteře) byla při nárazu zezadu také hodnocena jako průměrná.

Ochrana dětí

Při čelním nárazu se hlava figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy, nadměrně posunula vpřed, což ji vystavilo možnému nebezpečí kontaktu s interiérem vozu. Nicméně, při bočním bariérovém testu byly hlavy tříletého a osmnáctiměsíčního dítěte vhodně zachyceny jejich sedačkami. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně, informace o stavu airbagu nejsou pro řidiče zcela zřetelné.

Ochrana chodců

Nárazník získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů, ale přední hrana kapoty poskytla převážně nevyhovující ochranu. Kapota poskytla dobrou ochranu ve většině oblastí, kam by mohla dopadnout hlava dítěte.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability (ESC) je standardní výbavou všech modelů, stejně jako omezovač rychlosti, který aktivně zabraňuje vozidlu překročit řidičovu přednastavenou rychlost. Signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů je standardní pro sedadla řidiče a spolujezdce.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Nissan Cube bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto