Crash test Nissan e-NV200 (2014)

Testovaná varianta: Nissan e-NV200 Evalia Ludo Combi
dodávka

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 3
Dospělý cestující 75 %
Děti 80 %
Chodci 60 %
Aktivní bezpečnost 38 %

Dospělý cestující

29 bodů / 75 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 12.6 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.9 bodů
Náraz do sloupu: 6.8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 80 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Maxi Cosi Cabriofix and EasyFix
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Maxi Cosi Pearl and Familyfix
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Chodci

22 bodů / 60 %

chodci
Hlava: 14.5 bodů
Pánev: 1.9 bodů
Nohy: 5.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 38 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřové MPV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

 

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu nepoškozen. Ochrana kolen i stehenních kostí obou předních cestujících je dobrá, ale spodní část sloupku řízení a přístrojová deska mohou způsobit zranění cestujícím různé velikosti nebo cestujícím sedícím v různé pozici.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana všech částí těla kromě hrudníku dobrá. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana v oblasti hrudníku pouze průměrná. Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytují v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu hyperextenze krku (poranění krční páteře).

 

Ochrana dítěte

Nissan e-NV200 Evalia získal maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Dopředný pohyb hlavičky figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nebyl příliš velký, ale v oblasti krku bylo naměřeno větší přetížení.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze vypnout a umístit na přední sedadlo dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně označení pro vypnutí airbagu nesplňuje požadavky Euro NCAP. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je e-NV200 Evalia určena, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle. Výjimkou jsou univerzální sedačky skupiny II/III, které nelze umístit n prostřední sedadlo ve druhé řadě.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce převážně dobrou nebo přijatelnou ochranu. Naopak přední hrana kapoty chrání většinou špatně. Při simulaci srážky hlavy chodce s kapotou motoru bylo hodnocení ochrany přijatelné nebo průměrné, v okolí sloupků však byla ochrana slabá.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační systém (ESP) je součástí standardní výbavy. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je instalována pouze pro přední sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti spadá do příplatkové výbavy. Zobrazení nastavené rychlosti však může být podřazeno jiným zobrazeným informacím, a systém proto nesplňuje požadavky pro testy v rámci Euro NCAP. Nissan e-NV200 Evalia není vybaven ani systémem autonomního krizového brzdění ani systémem pro udržení vozidla v jízdním pruhu.

Obrázky

Vydáno: 03. 09. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Nissan Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto