Crash test Nissan Evalia (2013)

Testovaná varianta: Nissan Evalia 1.5dCi Full Trim
velké rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 3
Dospělý cestující 68 %
Děti 81 %
Chodci 67 %
Aktivní bezpečnost 55 %

Dospělý cestující

25 bodů / 68 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 9.1 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.7 bodů
Náraz do sloupu: 6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 81 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Maxi Cosi Cabriofix and Easyfix
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Maxi Cosi Pearl and Familyfix
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Chodci

24 bodů / 67 %

chodci
Hlava: 14.4 bodů
Pánev: 5 bodů
Nohy: 4.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 55 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: dodávka pro přepravu osob
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý pasažér

Po čelním nárazu se podlaha odtrhla od základny čelního A-sloupku a mezi podlahou a prahem se objevilo mnoho ostrých hran a svárů. Hlavní část prahu byla ohnuta dovnitř. Kabina pro cestující proto byla shledána jako nestabilní a vůz byl penalizován. Utrhly se také pedály, což vedlo k dalšímu stržení bodů. Ochrana řidiče je tedy převážně průměrná.

V bočním nárazovém testu do bariéry byla ochrana hrudníku přijatelná a ochrana ostatních částí těla dobrá. Nicméně v závažnějším testu bočního nárazu do sloupu se projevila slabá ochrana hrudníku. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Evalia získala maximální počet bodů za ochranu 12měsíčního i tříletého dítěte. Dopředný pohyb hlavy tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské autosedačce, nebyl při čelním nárazu nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy.
Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně značení a varování pro správnou instalaci a deaktivaci předního airbagu nebyly zřetelné, takže systém nebyl odměněn.
Všechny typy dětských autosedaček, pro které je auto určeno, lze do něj bez problémů nainstalovat. Autosedačky skupiny II/III však nešly nainstalovat na prostřední sedadlo ve druhé řadě.

Ochrana chodců

Všechny části nárazníku ochrání nohy chodce dobře. Také přední hrana kapoty poskytuje převážně dobrou ochranu pro oblast pánve chodce.. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava chodce, byla ochrana přijatelná nebo jen průměrná.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední sedadla. Evalia má také řidičem nastavitelný omezovač rychlosti, ale protože pouze signalizuje dosažení zvolené rychlosti, nesplnil požadavky pro testování.

Obrázky

Vydáno: 24. 07. 2013

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Nissan Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto