Crash test Nissan Juke (2011)

Testovaná varianta: Nissan Juke 1.6 Acenta, LHD
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 87 %
Děti 81 %
Chodci 41 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

31 bodů / 87 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 13.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.7 bodů
Náraz do sloupu: 7.4 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.7 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 81 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 10.7 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: FAIR BIMBOFIX G0/1S
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: RÖMER BRITAX DUO+
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Chodci

15 bodů / 41 %

chodci
Hlava: 9.5 bodů
Pánev: 0.8 bodů
Nohy: 4.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu u Juke stabilní a zpětný pohyb volantu byl malý. Naměřené hodnoty na kolenou a stehenních kostech nenaznačily žádný problém, ale výstupky na přístrojové desce byly shledány jako potencionálně nebezpečné pro různě velké cestující sedící v různých pozicích. Z tohoto důvodu byla ochrana této oblasti hodnocena jako průměrná. Ochrana proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře) byla při nárazu zezadu také hodnocena jako průměrná.

Ochrana dětí

Juke získal za ochranu tříleté figuríny dítěte v dynamickém testu maximální počet bodů. Pohyb hlavy u obou figurín byl při čelním nárazu a bočním nárazu kontrolovaný. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně informace poskytované řidiči o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné. Nebezpečí použití sedačky umístěné po směru jízdy na předním sedadle bez dřívější deaktivace airbagu bylo vysvětleno zřetelně a umístěno na natrvalo přichyceném štítku umístěném na stínítku v odpovídajících evropských jazycích.

Ochrana chodců

Kapota poskytla ve většině oblastí, kam by mohla dopadnout hlava dítěte, dobrou ochranu, ale skoro ve všech oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana nevyhovující. Přední hrana kapoty také nabídla nevyhovující ochranu v testu skoro všech oblastí.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardní výbavy u Juke, stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro řidiče a spolujezdce. ESC i signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů splňují požadavky Euro NCAP. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti nesplnil nutné požadavky na ohodnocení a je dostupný pouze ve volitelné výbavě.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Nissan Juke bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto