Crash test Nissan LEAF (2012)

Testovaná varianta: Nissan LEAF 80kW electric, RHD
malé rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 89 %
Děti 83 %
Chodci 65 %
Aktivní bezpečnost 84 %

Dospělý cestující

32 bodů / 89 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 13.6 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.4 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 83 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair Bimbofix G 0/1S
Skupina: 0/1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Tříleté dítě

Provedení: 11.4 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Roemer Duo Plus
Skupina: 0/1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

23 bodů / 65 %

chodci
Hlava: 15.2 bodů
Pánev: 3 body
Nohy: 5.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 84 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0.9 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu u Nissanu Leaf stabilní. Tvrdá středová konzole a výstupky okolo volantu představovaly možné riziko zranění pro kolena a stehenní kosti u cestujících sedících v různých pozicích a u různě velkých cestujících. Při bočním bariérovém testu získal Leaf za dobrou ochranu celého těla maximální počet bodů. Při více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana většiny těla dobrá, akorát ochrana hrudníku byla přijatelná. Leaf byl testován se zapojenou baterií. Během testu nedošlo k žádnému elektrickému nebezpečí nebo problému. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly při nárazu zezadu průměrnou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot naměřených figurínou byl Leaf při dynamických testech ohodnocen za ochranu osmnáctiměsíční figuríny maximálním počtem bodů. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně informace poskytované řidiči o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné. Napevno přichycený výstražný štítek zřetelně varoval na nebezpečí umístění dětské sedačky na přední sedadlo bez předchozí deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Ochrana nárazníku poskytnutá nohám chodce byla převážně dobrá. Ve většině oblastí, kam by mohla dopadnout hlava dítěte, byla ochrana nabízená kapotou dobrá. Ve většině oblastí, kam by mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana dobrá, v ostatních průměrná.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky pro test od Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro řidiče a spolujezdce je součástí standardní výbavy. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je také součástí standardní výbavy.

Obrázky

Video

Vydáno: 23. 02. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Nissan Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto