Crash test Nissan Navara (2008)

Testovaná varianta: Nissan Navara 2.5 diesel High/Aventura
pickup

Dospělý cestující Počet hvězdiček: 0 18 bodů
Děti Počet hvězdiček: 3 32 bodů
Chodci Počet hvězdiček: 2 14 bodů

Dospělý cestující

Počet hvězdiček: 0 / 18 bodů

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 1 bod

Vozidlo + sloup

boční náraz vozidla
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2008
Karoserie: čtyřdvéřový pickup

Komentář

Čelní náraz
Prostor pro cestující se stal při nárazu nestabilním a patrně by nebyl schopný ustát větší zatížení. Část pláště a konstrukce se na straně nárazu zhroutila, čímž dovolila závažné proniknutí do prostoru pro nohy řidiče. Výsledek: hodnoty získané z figuríny odhalily vysoké riziko zranění levé holenní kosti. Navíc se pedál plynu posunul vpřed o více než 200mm, což představuje další riziko pro dolní části nohou řidiče. Tvrdé výstupky pod přístrojovou deskou představovaly možné riziko zranění pro kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce. Ochrana hrudníku řidiče byla hodnocena jako slabá kvůli nadlimitnímu zatížení kombinovaném s nestabilním prostorem pro cestující. Krk cestujícího se při nárazu ohnul vzad, což představovalo vznik života ohrožujícího zranění. Airbagy a předpínače bezpečnostních pásů se při nárazu spustily pozdě a hodnoty získané z figuríny také odhalily velké riziko smrtelného zranění. Navara byl ohodnocen jednou hvězdičkou a jeho výkon v čelním nárazu nedosáhl požadovaného minima pro vyšší hodnocení. Navíc, nepřijatelné riziko života ohrožujícího zranění hlavy řidiče a krku spolujezdce vedlo k tomu, že hvězdička je přeškrtnuta. Nissan již uvedl, že opravil dobu spuštění předních airbagů. Tato změna již byla zavedena ve výrobě automobilů a Nissan kontaktuje majitele a doporučí jim, aby své vozy odvezly k úpravě k dealerům. Euro NCAP posoudí modifikovanou verzi vozu v opravném testu.

Boční náraz
Navara získal v bočním nárazovém testu maximální počet bodů. Airbag chránící hlavu není součástí standardu, proto nebyl proveden test nárazu do sloupu.

Dětský cestující
Na základě hodnot získaných z figuríny byl Navara ohodnocen za ochranu tříletého dítěte maximálním počtem bodů. Přítomnost ISOFIX úchytů na zadních sedadlech nebyla dostatečně označena. Štítek na spolujezdcově slunečním stínítku zřetelně poukazoval na nebezpečí umístění dětské sedačky, orientované proti směru jízdy, na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu.

Chodec
Část plochy kapoty, kam pravděpodobně udeří hlava dospělého, byla za poskytovanou ochranu ohodnocena jako dobrá. Všechny testované oblasti – plocha kapoty kam udeřila hlava dítěte, přední hrana kapoty a nárazník – byly hodnoceny jako převážně nevyhovující.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Nissan Navara bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto