Crash test Nissan Note (2013)

Testovaná varianta: Nissan Note 1.2 "Acenta"
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 86 %
Děti 82 %
Chodci 58 %
Aktivní bezpečnost 70 %

Dospělý cestující

31 bodů / 86 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 13 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.9 bodů
Náraz do sloupu: 7.5 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 82 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Baby-Safe
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX a TopTether

Chodci

21 bodů / 58 %

chodci
Hlava: 15 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 70 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
přední ISO fix
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu
zadní ISO fix

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu zachován. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí řidiče i spolujezdce. Nicméně sloupek řízení, zámek a středový panel představují riziko zranění pro různě velké cestující i cestující sedící v různých pozicích.

 

Při obou bočních nárazových testech (do pevné překážky a do sloupu) poskytl nissan dobrou ochranu všech částí těla kromě hrudi, kde byla ochrana dostačující. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly jen průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dítěte

Note získal maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

 

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze vypnout a umístit na přední sedadlo dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu však nejsou zřetelné, a systém proto nebyl odměněn. Varující štítky ohledně deaktivace airbagu před umístěním dětské sedačky proti směru jízdy na přední sedadlo byly jasně zřetelné ve vozidle. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Nissan Note určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje dobrou ochranu nohám chodců ve všech testovaných oblastech a získal maximální počet bodů. Nicméně přední hrana kapoty ukázala nízkou úroveň ochrany ve většině testovaných oblastí. Kapota motoru na většině míst chrání chodce dobře nebo přijatelně, pouze v okolí sloupků a spodní hrany okna je ochrana slabá.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti jsou součástí standardní výbavy a splnily požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je ve výbavě pouze pro přední sedadla.

Obrázky

Vydáno: 29. 11. 2013

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Nissan Note bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto