Crash test Nissan Note (2013)
Testovaná varianta: Nissan Note 1.2 "Acenta"
nižší střední třída
Celkové hodnocení | ![]() |
Dospělý cestující | 86 % |
Děti | 82 % |
Chodci | 58 % |
Aktivní bezpečnost | 70 % |
Dospělý cestující
Řidič![]() Spolujezdec![]()
| Vozidlo![]() Sloup![]()
| Zpětný náraz![]()
| Vysvětlivky - dobrý - přijatelný - průměrný - slabý - nevyhovující |
Děti
Osmnáctiměsíční dítě
Provedení: | bodů |
---|---|
Instrukce: | bodů |
Instalace: | bodů |
Zadržení: | Britax-Römer Baby-Safe |
---|---|
Skupina: | |
Orientace: | proti směru jízdy |
Instalace: | ISOFIX s podpůrnou nohou |
Tříleté dítě
Provedení: | bodů |
---|---|
Instrukce: | bodů |
Instalace: | bodů |
Zadržení: | Britax-Römer Duo Plus |
---|---|
Skupina: | |
Orientace: | po směru jízdy |
Instalace: | ISOFIX a TopTether |
Chodci

Hlava: | 15 bodů |
---|---|
Pánev: | 0 bodů |
Nohy: | 6 bodů |
Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability: | 3 body |
---|---|
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: | 2 body |
Podpora omezovače rychlosti: | 1.3 bodů |
Detaily testovaného vozu
Rok testování: | 2013 |
---|---|
Karoserie: | pětidveřový hatchback |
Výbava: | boční airbag |
---|---|
okenní airbag | |
čelní airbag spolujezdce | |
čelní airbag řidiče | |
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu | |
předpínače předního bezpečnostního pásu |
Komentář
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí řidiče i spolujezdce. Nicméně sloupek řízení, zámek a středový panel představují riziko zranění pro různě velké cestující i cestující sedící v různých pozicích.
Při obou bočních nárazových testech (do pevné překážky a do sloupu) poskytl nissan dobrou ochranu všech částí těla kromě hrudi, kde byla ochrana dostačující. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly jen průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.
Ochrana dítěte
Note získal maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.
Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze vypnout a umístit na přední sedadlo dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu však nejsou zřetelné, a systém proto nebyl odměněn. Varující štítky ohledně deaktivace airbagu před umístěním dětské sedačky proti směru jízdy na přední sedadlo byly jasně zřetelné ve vozidle. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Nissan Note určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.
Ochrana chodců
Nárazník poskytuje dobrou ochranu nohám chodců ve všech testovaných oblastech a získal maximální počet bodů. Nicméně přední hrana kapoty ukázala nízkou úroveň ochrany ve většině testovaných oblastí. Kapota motoru na většině míst chrání chodce dobře nebo přijatelně, pouze v okolí sloupků a spodní hrany okna je ochrana nedostatečná.
Aktivní bezpečnost
Elektronický stabilizační systém (ESP) a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti jsou součástí standardní výbavy a splnily požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je ve výbavě pouze pro přední sedadla.
Obrázky
Vydáno: 25. 10. 2014
Zdroj: dtest.cz
Aktuální nabídka: Nissan Note bazar
Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto