Crash test Nissan NP300 Navara (2015)

Testovaná varianta: 2.3 diesel
pickup

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 79 %
Děti 78 %
Chodci 78 %
Aktivní bezpečnost 68 %

Dospělý cestující

30 bodů / 79 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 6.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 15.8 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

38 bodů / 78 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer BabySafe + isofixová základna
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Maxi Cosi Pearl and Familyfix
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Chodci

28 bodů / 78 %

chodci
Hlava: 16.1 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 68 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: čtyřdveřový pick-up
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Nissan NP300 Navara poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici.

Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá mimo oblasti hrudníku, kde byla průměrná. V případě spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana hrudníku nevyhovující.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá, za což si NP300 Navara vysloužilo maximální počet bodů. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla většina částí těla chráněna dobře, pouze hrudník přijatelně.

Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu, zadní sedadla a opěrky byly v tomto ohledu nevyhovující.

Ochrana dětí

Nissan NP300 Navara získal maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. V případě figuríny simulující tříleté dítě byly naměřeny průměrně zvýšené síly v oblasti krku.

Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém byl proto odměněn. Většina typů dětských zádržných systémů, pro které je NP300 Navara určeno, může být správně nainstalována a vhodně umístěna ve vozidle. Připevnění top tetheru v případě univerzální autosedačky skupiny I s isofixem nebylo snadné a u sedaček skupiny 0+/1 nebylo dost místa pro podpůrnou nohu.

Ochrana chodců

Ochrana nohou a pánevní oblasti chodce byla dobrá, za což si vůz vysloužil maximální počet bodů. Hlava byla při nárazu do kapoty chráněna přijatelně na téměř celé ploše.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu, omezovač rychlosti a signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel jsou součástí standardní výbavy. Systém autonomního krizového brzdění je součástí příplatkové výbavy. Vzhledem k tomu, že se jeho nasazení dá očekávat u většiny vozů, byl do testu zahrnut. Vedl si přijatelně. Systém udržení vozu v jízdním pruhu není u modelu NP300 Navara dostupný.

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Nissan NP300 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto