Crash test Nissan Pulsar (2014)

Testovaná varianta: Nissan Pulsar 1.2 Acenta
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 84 %
Děti 81 %
Chodci 75 %
Aktivní bezpečnost 68 %

Dospělý cestující

32 bodů / 84 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.9 bodů
Náraz do sloupu: 7.5 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 81 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Baby-Safe s isofixovou základnou
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: isofix a top tether

Chodci

27 bodů / 75 %

chodci
Hlava: 15.8 bodů
Pánev: 5.5 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 68 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Nissan poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při bočním nárazovém testu do pevné překážky i ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana všech částí těla dobrá kromě hrudníku, který byl chráněn přijatelně.

Hodnocení předních sedadel a opěrky hlavy poukázalo jen na průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu. Zadní sedadla a opěrky poskytují dobrou ochranu.

 

Ochrana dětí

Pulsar získal maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního dítěte. Dopředný pohyb hlavy figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nebyl příliš velký, ale v oblasti krku byly naměřeny větší tahové síly. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Ovladač pro deaktivaci je však umístěn hluboko v přihrádce v přístrojové desce. Informace pro řidiče o stavu airbagu před umístěním sedačky na sedadlo spolujezdce nejsou zcela zřetelné, a systém proto nebyl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Pulsar určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje dobrou ochranu nohou chodce ve všech testovaných oblastech a získal maximální počet bodů. Také přední hrana kapoty chrání na většině míst dobře. Povrch kapoty ochrání chodce při případné srážce dobře nebo přijatelně, špatné výsledky jsme zaznamenali v okolí A-sloupků.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Pulsar je také v základu vybaven řidičem nastavitelným omezovačem rychlosti. Systém krizového brzdění je sice součástí příplatkové výbavy, ale je očekáváno, že jím bude vybavena většina vozidel. Hodnocena však byla pouze část systému pro brzdění ve vyšší rychlosti, vedla si přijatelně. Systém udržení vozidla v jízdním pruhu je příplatková výbava, ale nebyl hodnocen, protože se neočekává, že jím bude vybavena většina vozidel.
 

Obrázky

Vydáno: 06. 11. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Nissan Pulsar bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto