Crash test Opel Adam (2013)

Testovaná varianta: Opel Adam 1,4 JAM
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 87 %
Děti 72 %
Chodci 65 %
Aktivní bezpečnost 81 %

Dospělý cestující

31 bodů / 87 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.9 bodů
Náraz do sloupu: 6.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

35 bodů / 72 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Fair G0/1S
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX a TopTether

Chodci

24 bodů / 65 %

chodci
Hlava: 13.6 bodů
Pánev: 4 body
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 81 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: třídveřový hatchback
Poznámka: od VIN W0L0MAP08E6000067
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen a stehen u řidiče i spolujezdce. Opel Adam dokáže stejně dobře ochránit různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích. Za ochranu spolujezdce získal adam maximální počet bodů s dobrou ochranou všech částí těla.

V bočním nárazovém testu adam prokázal dobrou ochranu celého těla s výjimkou hrudníku, který je chráněn dostatečně. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu se však projevila slabá ochrana hrudníku, ačkoliv ostatní části těla byly chráněny dobře. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu minimální ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Obě testovací figuríny seděly v autosedačkách instalovaných po směru jízdy. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb těla nadměrný, ale na základě změřených hodnot zpomalení je oblast hrudníku chráněna jen průměrně. Při bočním nárazu byly obě figuríny vhodně chráněny dětskými autosedačkami, což minimalizuje riziko úderu hlavy do tvrdých částí interiéru.

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace poskytované řidiči o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Dětské autosedačky skupiny II/III nelze správně nainstalovat na krajní místa na zadních sedadlech. Ostatní zádržné systémy, pro které je model Adam určen, lze nainstalovat bez problémů.

Ochrana chodců

Nárazník získal za poskytovanou ochranu chodců maximální počet bodů. Přední hrana kapoty chrání ve většině testovaných oblastí dobře, na krajích však špatně. Kapota motoru nabízí rozličnou míru ochrany v místech, kam by mohla dopadnout hlava dítěte. Čelní sklo je oblast s dobrou ochranou hlavy pro vysoké chodce, naopak A-sloupky a spodní hrana okna jsou nebezpečné pro případný náraz chodcovy hlavy.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splnil požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla je součástí základní výbavy stejně jako řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Obrázky

Vydáno: 04. 09. 2013

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Opel Adam bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto