Crash test Opel Ampera (2011)

Testovaná varianta: Opel/Vauxhall Ampera 1.4/electric, LHD
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 85 %
Děti 78 %
Chodci 41 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

30 bodů / 85 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 11.6 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

38 bodů / 78 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 10.2 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: BRITAX RÖMER BABYSAFE plus
Skupina: 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Tříleté dítě

Provedení: 10.3 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Römer DUO Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

15 bodů / 41 %

chodci
Hlava: 8.9 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: čtyřdveřový sedan
Výbava: předpínače předního bezpečnostního pásu
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
okenní airbag

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal u Ampery během čelního nárazu stabilní. Vozidlo má airbag řidiče a spolujezdce ve standardní výbavě a hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u obou vpředu sedících cestujících. Nicméně  výstupky na přístrojové dESPe představovaly potencionální riziko pro různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích. Ampera získala v bočním bariérovém testu maximální počet bodů. Vozidlo získalo ve více závažném testu nárazu do sloupu také maximální počet bodů. Toto vozilo bylo v testech Euro NCAP první, které mělo dobrou ochranu celého těla. Ochrana poskytnutá sedadlem a opěrkou hlavy proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře)byla v případě nárazu zezadu průměrná. Elektrická bezpečnost vozu byla po nárazových testech zkontrolována a na vozidle nebyl nalezen žádny problém.

Ochrana dětí

Dopředný pohyb tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy, nebyl nadměrný a obě figuríny byly v testu bočního nárazu vhodně zadrženy. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně informace poskytované řidiči o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné. Na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu zřetelně informoval napevno umístěný štítek.

Ochrana chodců

Nárazník poskytnul nohám chodce dobrou ochranu a kapota poskytla v oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dítěte, převážně dobrou ochranu. Nicméně přední hrana kapoty nezískala žádné body a povrch kapoty nabídl téměř všude, kam by mohla dopadnout hlava dospělého, nevyhovující ochranu.

Aktivní bezpečnost

Ampera má elektronickou kontrolu stability (ESP) ve standardní výbavě a je také vybavena signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů pro sedadla řidiče, spolujezdce a zadní sedadla.

 

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Opel Ampera bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto