Crash test Opel Astra (2009)

Testovaná varianta: Opel Astra 1.6 'Enjoy'
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 95 %
Děti 84 %
Chodci 46 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

34 bodů / 95 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.1 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.3 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.7 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 84 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.1 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s horním kotevním bodem Top Tether

Chodci

16 bodů / 46 %

chodci
Hlava: 10.4 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Astra s testovanou specifikací
Výbava: předpínače předního bezpečnostního pásu
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní, okenní sloupek se posunul vzad pouze o 2 mm. Dvojité přepínače zadržely figurínu dobře a zaznamenané hodnoty potvrdily, že kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce byly dobře chráněny. Opel byl schopen předvést, že různě vysokým cestujícím sedícím v různých pozicích je poskytována podobná úroveň ochrany. Astra získala za ochranu vpředu sedících cestujících při čelním nárazu maximální počet bodů. Ochrana hrudníku byla v testu bočního bariérového nárazu dostačující, v závažnějším testu nárazu do sloupu byla průměrná. Ochrana zbytku těla byla v obou testech dobrá. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla při nárazu ze zadu také hodnocena jako dobrá.

Ochrana dětí
Na základě hodnot zaznamenaných při čelním a bočním nárazu získala Astra za ochranu tříletého dítěte maximální počet bodů. Dopředný pohyb hlavy byl dobře řízený. Při bočním bariérovém testu byly hlavy obou dětí vhodně chráněny jejich sedačkami. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně, informace o stavu airbagu nejsou pro řidiče zcela zřetelné. Nebezpečí používání dětské sedačky, instalované proti směru jízdy bez dřívější deaktivace airbagu bylo zřetelně vysvětleno na štítku, který byl připevněn ke stínítku spolujezdce.

Ochrana chodců
Nárazník získal za ochranu poskytovanou nohám chodce maximální počet bodů. Nicméně, ochrana poskytovaná přední hranou kapoty byla nevyhovující a nezískala v testu Euro NCAP žádné body. Ve většině oblastí, kam by mohla udeřit hlava dítěte, kapot poskytla průměrnou ochranu. Ve všech oblastech, kam by mohla udeřit hlava dospělého, kapota poskytla nevyhovující ochranu.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardní výbavy celé modelové řady, stejně jako signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů pro sedadla řidiče a spolujezdce.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Opel Astra bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto