Crash test Opel Astra (2015)

Testovaná varianta: 1.4 Enjoy
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 86 %
Děti 84 %
Chodci 83 %
Aktivní bezpečnost 75 %

Dospělý cestující

33 bodů / 86 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 15.5 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 84 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Maxi Cosi Cabriofix
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

30 bodů / 83 %

chodci
Hlava: 18 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

10 bodů / 75 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Opel Astra poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici.

Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče a spolujezdce na zadním sedadle dobrá mimo oblasti hrudníku, která byla chráněna přijatelně.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky i více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana všech částí těla dobrá. Astře však byly strženy body za odchlípnutí zadních dveří.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

Ochrana dětí

Astra získala maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. V případě figuríny simulující tříleté dítě byly naměřeny průměrně zvýšené síly v oblasti krku.

Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag přední sedačky spolujezdce lze deaktivovat a umístit autosedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém byl proto odměněn.

Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Astra určena, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.            

Ochrana chodců

Ochrana nohou a pánevní oblasti chodce je ve všech měřených místech dobrá. Hlava je při nárazu na kapotu chráněna převážně dobře, nevyhovující hodnoty byly zjištěny pouze podél sloupků předního skla.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu a signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel jsou součástí standardní výbavy Opelu Astra. Systém autonomního krizového brzdění je součástí příplatkové výbavy. Vzhledem k tomu, že se dá očekávat jeho časté využití, byl zařazen do celkového hodnocení. Do příplatkové výbavy spadá také nastavitelný omezovač rychlosti a systém pro udržení vozu v jízdním pruhu. Rovněž byly zahrnuty do hodnocení.

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Opel Astra bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto