Crash test Opel Astra GTC (2011)

Testovaná varianta: Opel Astra GTC, 1.4l petrol 'Sport', LHD
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 91 %
Děti 79 %
Chodci 50 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

33 bodů / 91 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.1 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.1 bodů
Náraz do sloupu: 7.2 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 79 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 10 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Roemer Duo Plus
Skupina: 0+/1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Tříleté dítě

Provedení: 10.8 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Roemer Duo Plus
Skupina: 0+/1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

18 bodů / 50 %

chodci
Hlava: 12 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: třídvéřový hatchback
Výbava: boční airbag
přední ISO fix
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu
zadní ISO fix

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Opel ukázal, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. V bočním nárazu a bočním nárazu do sloupu hodnoty zaznamenané stlačením žeber naznačily v oblasti hrudníku průměrnou ochranu. Nicméně, přední sedadla a opěrky hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Dopředný pohyb tříleté figuríny sedící po směru jízdy v dětské autosedačce nebyl nadměrný. Tříletá i osmnáctiměsíční figurína byla v případě bočního nárazu vhodně zadržena bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně informace poskytované řidiči o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné. Napevno přichycený výstražný štítek zřetelně upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce.

Ochrana chodců

Ve většině oblastí, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana nevyhovující a v tomto testu nebyl udělen žádný bod. Naopak, v těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava malého dospělého či dítěte, byla poskytnutá ochrana dobrá a byl udělen maximální počet bodů. Nárazník poskytl nohám chodce dobrou ochranu. Nicméně nabízená ochrana v oblasti pánve a kyčle byla nevyhovující.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky Euro NCAP. Omezovač rychlosti je dostupný pouze v doplňkové výbavě a nebyl od Euro NCAP hodnocen. Vozidlo má signalizaci nezapnutí bezpečnostních pásů pro sedadla řidiče a vpředu sedícího spolujezdce.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Opel Astra Van bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto