Crash test Opel Corsa (2014)

Testovaná varianta: 1.4 Enjoy
malé vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 79 %
Děti 77 %
Chodci 71 %
Aktivní bezpečnost 56 %

Dospělý cestující

30 bodů / 79 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.9 bodů
Náraz do sloupu: 6.5 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

38 bodů / 77 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Maxi Cosi Cabriofix
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

27 bodů / 71 %

chodci
Hlava: 14.3 bodů
Pánev: 5.3 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 56 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
přední ISO fix
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu
zadní ISO fix

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Opel poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při bočním nárazovém testu byla ochrana všech částí těla dobrá kromě hrudníku, který je ochráněn přijatelně. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu je oblast hrudníku chráněna pouze průměrně, ostatní části těla dobře. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly jen průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu. Na zadních sedadlech je ochrana nedostačující.

 

Ochrana dětí

Corsa získala maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního dítěte. Při čelním nárazu nebyl pohyb hlavy figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný, ale v oblasti krku a hrudníku byly naměřeny vyšší síly. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu před umístěním sedačky na sedadlo spolujezdce jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn.

Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle. Přední sedadlo lze za příplatek dovybavit isofixovými úchyty.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce dobrou nebo přijatelnou ochranu. Také přední hrana kapoty chrání oblast pánve většinou dobře. Téměř po celé ploše kapoty je hlava chodce chráněna dobře nebo přijatelně. Horší výsledky byly zaznamenány v okolí spodní hrany čelního skla a předních A-sloupků.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Systémy pro rychlost jízdy a udržení vozidla v jízdním pruhu jsou příplatková výbava.

Obrázky

Vydáno: 04. 12. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Opel Corsa bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto