Crash test Opel Insignia (2008)

Testovaná varianta: 2.0 D Essentia
velké rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 94 %
Děti 79 %
Chodci 40 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

34 bodů / 94 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.5 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2008
Karoserie: čtyřdvéřový sedan
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Insignia
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při nárazu stabilní. Vpředu sedící cestující byli dostatečně dobře zadrženi přepínači bezpečnostních pásů, které zamezily kontaktu kolen a předního panelu. Opel předvedl, že stejně dobře ochrání kolena a stehenní kosti různě velkých cestujících a také cestujících sedících v různých pozicích. Insignia získala v testu bočního nárazu maximální počet bodů. Ochrana hrudníku V bočním nárazu do sloupu byla přiměřená a ochrana ostatních částí těla dobrá. Reagující podpěrka pro hlavu poskytla dobrou ochranu před zraněním hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí
Na základě dat, získaných při nárazovém testu z figuríny, získala Insignia za ochranu tříletého dítěte maximální počet bodů. Nicméně ztratila body za to, že štítek, který by upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky, orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce, byl snímatelný a nepodával přiměřené varování. Spolujezdcův airbag je možné vypnout pomocí přepínače, ale informace pro řidiče o stavu airbagu nejsou dostatečně jasné. Přítomnost úchytu ISOFIX nebyla na zadních sedadlech dostatečně vyznačena.

Ochrana chodců
Nárazník získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů. Kapota však byla v místech, kam mohla udeřit hlava dospělého, ohodnocena jako nevyhovující.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je standardní výbavou pro celou modelovou řadu Insignia. Obě přední sedadla mají signalizaci nezapnutí bezpečnostních pásů, která splňuje požadavky Euro NCAP.

Obrázky

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Opel Insignia bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto