Crash test Opel Karl (2015)

Testovaná varianta: 1.0 Enjoy
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 74 %
Děti 72 %
Chodci 68 %
Aktivní bezpečnost 64 %

Dospělý cestující

28 bodů / 74 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 6.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 14 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

35 bodů / 72 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Maxi Cosi Cabriofix
Skupina:
Orientace:
Instalace: bezpečnostní pás

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

25 bodů / 68 %

chodci
Hlava: 15.9 bodů
Pánev: 2.6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

8 bodů / 64 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Výsledky nárazové zkoušky ukázaly odchylky při dotyku hlavy řidiče s airbagem. Tlak v airbagu nebyl dostatečný. V důsledku toho došlo skrze airbag ke kontaktu hlavy s volantem. Z tohoto důvodu bylo sníženo hodnocení za ochranu hlavy. Ochrana levé holeně řidiče byla pouze průměrná. Při nárazové zkoušce celou šíří vozu došlo k podklouznutí pánevní části těla řidiče pod bezpečnostní pás. Tento jev představuje nebezpečí pro pánev, kolena a stehna. Ochrana této části těla proto byla vyhodnocena jako nevyhovující. 

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá, za což si Karl vysloužil plný počet bodů. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu bylo naměřeno výrazné stlačení žeber, což odpovídá výraznému riziku vážného poranění hrudníku. Jeho ochrana proto byla shledána jako nevyhovující. 

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dětí

Opel Karl získal maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního dítěte. Při čelním nárazu částí vozu byly na figuríně představující tříleté dítě posazené po směru jízdy naměřeny zvýšené decelerační síly v oblasti hrudníku a krku. 

Při bočním nárazu byla figurína znázorňující 18měsíční dítě dobře zadržena bočnicemi autosedačky, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru. Hlava tříletého dítěte se však dostala mimo kraj autosedačky, což se promítlo v hodnocení. 

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Karl určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce ve všech sledovaných oblastech dobrou ochranu a byl odměněn nejvyšším počtem bodů. Výsledky zkoušky ochrany pánevní oblasti byly smíšené, uděleny byly dobré, ale i slabé a nevyhovující známky. Kapota poskytovala převážně dobrou a přijatelnou ochranu prakticky na celém svém povrchu, nejhorší hodnocení bylo uděleno v oblastech kolem sloupků čelního skla.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Systém pro udržení vozu v jízdním pruhu je součástí příplatkové výbavy stejně jako nastavitelný omezovač rychlosti.

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Opel Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto