Crash test Opel Mokka (2012)

Testovaná varianta: Opel Mokka 1.7 diesel 'Enjoy'
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 96 %
Děti 90 %
Chodci 67 %
Aktivní bezpečnost 100 %

Dospělý cestující

35 bodů / 96 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.9 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.7 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

44 bodů / 90 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 10.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax-Römer BabySafe plus
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax-Römer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

24 bodů / 67 %

chodci
Hlava: 18 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 100 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1 bod

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý pasažér

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Ochrana figuríny byla dobrá pro všechny oblasti. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Mokka dokázala stejně dobře ochránit různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích. Získala maximální počet bodů v bočním bariérovém testu, když byla ochrana všech částí těla dobrá. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku přijatelná a ochrana hlavy, břicha a pánve dobrá. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Mokka získala v dynamických testech maximum bodů na základě hodnot zaznamenaných tříletou figurínou. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace poskytované řidiči o stavu airbagu byly zcela zřetelné. Je zde zřetelné a napevno přichycené varování, které upozorňuje na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce.

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za poskytnutou ochranu nohám chodce. Nicméně přední hrana kapoty nabídla nevyhovující ochranu ve všech testovaných oblastech. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, byla ochrana dobrá. V oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana v několika oblastech dobrá a v ostatních průměrná.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky pro test Euro NCAP. Je zde signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů, která je také součástí standardní výbavy pro obě přední i zadní sedadla. Mokka má také řidičem nastavitelný omezovač rychlosti v součásti standardní výbavy. Získala maximální počet bodů v hodnocení aktivní bezpečnosti.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Opel Mokka bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto