Crash test Opel Zafira Tourer (2011)

Testovaná varianta: Opel Zafira Tourer 2.0l Diesel CDTI Enjoy, LHD
malé MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 94 %
Děti 83 %
Chodci 53 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

34 bodů / 94 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.1 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.3 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 83 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.2 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Römer Baby safe plus
Skupina: 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 10.3 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Römer Duo plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

19 bodů / 53 %

chodci
Hlava: 14 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 4.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidvéřová
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující

 

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Na přístrojové desce nebyly žádné pevné body, které představovaly riziko pro kolena a stehenní kosti a ochrana těchto oblastí těla byla u řidiče a spolujezdce hodnocena jako dobrá. Při bočním nárazu byly všechny oblasti těla dobře chráněné, ale v testu nárazu do sloupu naznačily hodnoty zaznamenané stlačením hrudníku figuríny průměrnou ochranu hrudníku. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy a o stavu airbagu byly řidiči poskytovány zřetelné informace, za což byl systém odměněn. Na stínítku napevno přichycený výstražný štítek zřetelně upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb u tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské autosedačce, nadměrný a při bočním nárazu byly obě dětské figuríny vhodně zadrženy bočnicemi jejich sedaček, čímž minimalizovaly pravděpodobnost zranění hlavy. 

Ochrana chodců

Ve většině oblastí, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého chodce, byla ochrana nevyhovující, ale u malého chodce či dítěte byla ochrana většinou dobrá. Ochrana nabízená v oblasti pánve a kyčle byla ve všech testovaných oblastech nevyhovující. Nárazník nabídl nohám chodce převážně dobrou ochranu, ale byly zde i oblasti, kde byla ochrana průměrná nebo nevyhovující.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky Euro NCAP. Omezovač rychlosti je dostupný pouze v doplňkové výbavě. Vozidlo má signalizaci nezapnutí bezpečnostních pásů pro sedadlo řidiče, vpředu sedícího spolujezdce i pro zadní sedadla. Všechny splňují požadavky Euro NCAP.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Opel Zafira bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto