Crash test Peugeot 2008 (2013)

Testovaná varianta: Peugeot 2008 1.2 Vti "Active"
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 88 %
Děti 77 %
Chodci 72 %
Aktivní bezpečnost 70 %

Dospělý cestující

32 bodů / 88 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.9 bodů
Náraz do sloupu: 7 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.7 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

38 bodů / 77 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Fair G0/1S
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX a TopTether

Chodci

? bodů / 72 %

chodci
Hlava: 16 bodů
Pánev: 4.2 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 70 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
přední ISO fix
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu
zadní ISO fix

Komentář

 

Peugeot 2008 je konstrukčně téměř shodný s modelem 208, ze kterého vychází. Euro NCAP proto přezkoumal údaje, které v mnoha testech ukázaly shodné výsledky obou modelů. Tam, kde se výsledky od roku 2012 zásadně nezměnily (v roce 2012 byla testována 208), byly použita data z modelu 208. Pro ty oblasti, kde se hodnocení výrazně změnila, byly provedeny nové zkoušky.

Ochrana dospělých

Výsledky testů byly přeneseny z modelu Peugeot 208. Data z nárazových zkoušek byla přezkoumána a výsledky ukázaly, že 2008 se v těchto testech chová srovnatelně jako 208. Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Peugeot poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím různých velikostí a cestujícím sedících v různých pozicích.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana hrudníku přijatelná, ochrana ostatních částí těla dobrá. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana hrudníku slabá. Sedadlo a opěrka hlavy poskytují v případě nárazu zezadu slabší ochranu hyperextenze krku (poranění krční páteře).

Ochrana dítěte

Výsledky dynamických zkoušek byly přeneseny z modelu 208. Dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nebyl při čelním nárazu nadměrný. Při bočním nárazu byly obě figuríny vhodně zadrženy ochrannými bočnicemi jejich sedaček, čímž se minimalizuje pravděpodobnost kontaktu s tvrdými částmi interiéru vozu.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pomocí přepínače, aby zde bylo možné umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu však nejsou zřetelné, a systém proto nebyl odměněn. Varující štítky a schémata s vhodnou instalací sedačky jsou zřetelné a trvale zobrazené v autě. Všechny typy dětských sedaček lze řádně nainstalovat do vozu a přizpůsobit je.

Ochrana chodců

Metodika testování ochrany chodců se od roku 2012 změnila, proto byly provedeny nové testy. Povrch kapoty poskytuje dobrou nebo přiměřenou ochranu na většině míst, špatné výsledky jsme zaznamenali pouze ve spodní části čelního skla a v okolí čelních sloupků. Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce a přední hrana kapoty chrání oblast pánve dobře nebo přijatelně.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splnil požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední sedadla je součástí základní výbavy stejně jako řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Obrázky

Vydáno: 30. 10. 2013

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Peugeot 2008 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto