Crash test Peugeot 206 (2000)

Testovaná varianta: 1.3XR
malé vozy

Dospělý cestující Počet hvězdiček: 4 25 bodů
Děti
Chodci Počet hvězdiček: 2 11 bodů

Dospělý cestující

Počet hvězdiček: 4 / 25 bodů

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 11 bodů

Vozidlo + sloup

boční náraz vozidla
Boční náraz: 14 bodů
Náraz do sloupu: bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2000
Karoserie: třídvéřový hatchback
Poznámka: Výsledky se týkají modelů od VIN VF32AWJ2T41093544
Výbava: předpínače předního bezpečnostního pásu
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Peugeot 206 je malé auto, které poskytuje kompletní ochranu dospělým cestujícím. Konstrukce vozidla poskytuje bezpečnostní klec a společně s dveřmi řidiče vykazuje pouze malou deformaci. Jsou zde bezpečnostní prvky, zahrnující manuální přepínač pro vypnutí/zapnutí spolujezdcova airbagu. Nicméně sedačka tříletého dítěte selhala v zadržení hlavy nejen v případě čelního, ale i bočního nárazu. Ani sedačka jeden a půl ročního dítěte, která byla orientovaná po směru jízdy, krk dítěte v testu čelního nárazu neochránila.

Čelní náraz
Peugeot 206 při čelním nárazu dokázal udržet prostor dostatečný pro přežití. Přední pásy jsou vybaveny přepínači, které jsou navrženy k omezení dopředného pohybu při nehodě. Omezovače síly jsou také součástí pásů, přesto bylo zatížení hrudníku spolujezdce trochu větší. Střed zadní sedačky je vybaven pouze dvoubodovým pásem, který může způsobit zranění páteře a břicha. V oblasti, kam by mohly narazit kolena, jsou tvrdé body. Pokud by do těchto bodů narazili koleny, mohli by způsobit větší zatížení než ukázaly výsledky testu. Byla zde sice vycpávka, která pomohla rozložit zatížení, toto opatření však nebylo dostatečné k odstranění veškerého rizika zranění kolen a horních částí nohou. Nadměrný zpětný pohyb brzdového pedálu zvýšil riziko zranění nohou řidiče.

Boční náraz
Na vozidlo bez bočních airbagů je 206 navržen dobře a udělal hodně pro to, aby snížil riziko zranění pro oblasti celého těla. Hlavy figuríny přišla do kontaktu s přední hranou dveřního sloupku a oknem, ale nárazová síla nebyla tak velká, aby způsobila vážné zranění. Ruka způsobila na břiše měřitelné zatížení a pánev přišla do kontaktu s vnitřním obložením dveří.

Dětský cestující
Airbag spolujezdce je standardní a Peugeot vyřešil riziko dětských sedaček orientovaných proti směru jízdy namontováním přepínače, který může být přepnut klíčkem od zapalování. Důsledky špatně nastaveného přepínače mohou být fatální a varování není spolehlivé. Odstranitelný štítek nemá žádný text, který by varoval na vážné riziko zranění nebo smrti u dítěte, které sedí proti směru jízdy. Obě dětské sedačky byly orientovány po směru jízdy a poskytly v testu čelního nárazu dobrou ochranu, výjimkou bylo nadměrné zatížení krku jeden a půl ročního dítěte, které je u sedaček orientovaných proti směru jízdy obvyklé. Při testu bočního nárazu sedadla předvedla dobrý výkon. Výjimkou bylo, že hlava tříletého dítěte nebyla zadržena bokem sedačky.

Chodec
Ochrana chodců vychází pouze z testu nárazu dospělého a dítěte, které se provádí u většiny typů vozidel této třídy. Nicméně dvě místa, kam by mohly dopadnout nohy chodce, také poskytla slabou ochranu.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Peugeot 206 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto