Crash test Peugeot 208 (2012)

Testovaná varianta: Peugeot 208 1.4 diesel 'Active', LHD
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 88 %
Děti 78 %
Chodci 61 %
Aktivní bezpečnost 83 %

Dospělý cestující

32 bodů / 88 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.9 bodů
Náraz do sloupu: 7 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.7 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

38 bodů / 78 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1 S
Skupina: 0, 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s uchycením a podpěrným rámem

Tříleté dítě

Provedení: 10.5 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

22 bodů / 61 %

chodci
Hlava: 12.5 bodů
Pánev: 3.5 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 83 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0.8 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: předpínače předního bezpečnostního pásu
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
okenní airbag

Komentář


Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Peugeot poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. V bočním bariérovém testu byla ochrana hrudníku přijatelná a ochrana ostatních oblastí těla byla dobrá. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana průměrná. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské autosedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce je možné pomocí přepínače deaktivovat, čímž se umožní umístit na sedadlo spolujezdce dětskou autosedačku, orientovanou proti směru jízdy. Nicméně označení pozice přepínače nebylo zcela zřetelné a systém nebyl odměněn. Na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu zřetelně varoval štítek.

Ochrana chodců

Nárazník poskytl nohám chodce dobrou ochranu a vozidlo získalo za ochranu této oblasti maximální počet bodů. Přední hrana kapoty poskytla chodci nejlépe průměrnou ochranu.  Skoro ve všech oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, poskytla kapota dobrou ochranu, ale v těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana převážně nevyhovující.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je u 208 součástí standardní výbavy a splňuje požadavky Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je pro sedadla řidiče a spolujezdce součástí standardní výbavy. Omezovač rychlosti je také součástí standardní výbavy.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Peugeot 208 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto