Crash test Peugeot 308 (2009)

Testovaná varianta: Peugeot 308 1.6 diesel 'Premium'
malé rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 82 %
Děti 81 %
Chodci 53 %
Aktivní bezpečnost 83 %

Dospělý cestující

30 bodů / 82 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 81 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX

Tříleté dítě

Provedení: 11.6 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX

Chodci

19 bodů / 53 %

chodci
Hlava: 7.7 bodů
Pánev: 5.3 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 83 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0.8 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely 308 s testovanou specifikací
Výbava: čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující

Peugeot požádal, aby bylo hodnocení u 308 předěláno podle standardů Euro NCAP 2009. Airbag chránící kolena, který byl umístěn v testovacím voze v roce 2007, již nesplňuje požadavky pro test. Nepředpokládá se však, že bude prodáván jako součást standardní výbavy v dostatečném počtu. Proto Euro NCAP zopakoval test čelního nárazu a také předělal hodnocení hyperextenze krku (zranění krční páteře) podle nového hvězdičkového systému z roku 2009. Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Hodnoty naměřené figurínou indikovaly dobrou úroveň ochrany pro kolena a stehenní kosti řidiče a spolujezdce. Peugeot názorně demonstroval, že ochraně různě velkých cestujících a cestujících sedících v různých pozicích, by měla být poskytnuta podobná úroveň ochrany. V bočním nárazovém testu získalo vozidlo maximální počet bodů za dobře poskytnutou ochranu celého těla. Ve více náročném testu bočního nárazu do sloupu zaznamenala figurína prohnutí žeber, což indikuje nevyhovující ochranu hrudníku. Sedadlem a opěrkou hlavy byla poskytnuta pří testu zpětného nárazu průměrná ochrana proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Dětský cestující

Při čelním nárazu nebyl pohyb hlavy směrem dopředu u tříleté figuríny nadměrný (osmnáctiměsíční byla usazena obráceně). V testu bočního nárazu byly obě figuríny vhodným způsobem zadrženy ochrannými bočnicemi jejich sedaček. Airbag na pozici spolujezdce je možné vypnout pomocí přepínače. Nicméně informace poskytované řidiči ohledně stavu airbagu nejsou dostatečně jednoznačné. Výstražný štítek, který by upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované v této pozici bez předchozí deaktivace airbagu, není dostupný ve všech evropských jazycích, a proto nebyl ohodnocen.

Chodec

Nárazník získal za ochranu poskytující nohám chodců maximální možný počet bodů. Také ochrana nabízená kapotou, byla při nárazu hlavy dítěte převážně dobrá. Nicméně ochrana hlavy dospělého byla většinou nevyhovující.

Bezpečnostní výbava

Elektronická kontrola stability (ESC) není součástí standardní výbavy všech modelů Peugeot 308. Nicméně, je součástí standardní výbavy u většiny prodávaných vozů, což umožňuje podle hodnocení Euro NCAP udělení bodů. Taktéž omezovač rychlosti je umísťován do vozů pouze jako doplňující výbava, ale obecně vzato je standardem. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadla řidiče i spolujezdce. Systém je však dostupný i pro zadní sedadla. Toho však není využíváno natolik, aby za to mohly být uděleny podle Euro NCAP body.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Peugeot 308 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto