Crash test Peugeot 308 (2013)

Testovaná varianta: Peugeot 308 1.6 diesel, Level 2
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 92 %
Děti 79 %
Chodci 64 %
Aktivní bezpečnost 81 %

Dospělý cestující

33 bodů / 92 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.1 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 79 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax Römer Baby-Safe
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostním pásem vozu

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax Römer Duo Plus
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX a TopTether

Chodci

23 bodů / 64 %

chodci
Hlava: 12.2 bodů
Pánev: 5.2 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 81 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu zachován. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen i stehenních kostí obou předních cestujících. Peugeot 308 poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujících bez ohledu na jejich velikost nebo pozici v sedačce.

 

Peugeot 308 získal maximální počet bodů při bočním nárazovém testu, což znamená dobrou ochranu celého těla. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla hruď chráněna jen nepatrně. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytují dobrou ochranu hyperextenze krku (poranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dítěte

Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Nicméně zátěž v oblasti krku byla vyšší, než je pro tříleté dítě vhodné. Také zpomalení hrudníku při čelním nárazu bylo jen nepatrné. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

 

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze vypnout a umístit na přední sedadlo dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Také varující štítky ohledně nutné deaktivace airbagu před umístěním dětské sedačky proti směru jízdy byly jasně zřetelné ve vozidle. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je 308 určena, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce. Také ochranná funkce přední hrany kapoty byla převážně dobrá. Kapota motoru na většině míst chrání chodce přiměřeně, ovšem v okolí sloupků a spodní hrany čelního skla, kam by mohla narazit jeho hlava, je ochrana nedostačující.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) i omezovač rychlosti jsou součástí standardní výbavy a splnily požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je v základu pro přední i zadní sedadla.

Obrázky

Vydáno: 04. 12. 2013

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Peugeot 308 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto