Crash test Peugeot 5008 (2009)

Testovaná varianta: Peugeot 5008 1.6 HDI
malé MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 89 %
Děti 79 %
Chodci 37 %
Aktivní bezpečnost 97 %

Dospělý cestující

32 bodů / 89 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.7 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 79 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.1 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Baby Safe
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Tříleté dítě

Provedení: 9.5 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Romer Duo Plus
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s horním kotevním bodem Top Tether

Chodci

13 bodů / 37 %

chodci
Hlava: 7.4 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 97 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0.8 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřové MPV
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely 5008 s testovanou specifikací
Výbava: čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou odhalily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Na přístrojové desce se nenachází žádné výstupky, které by představovaly možné riziko zranění různě vysokých cestujících sedících v různých pozicích. Peugeot 5008 získal v bočním bariérovém testu maximální počet bodů. Při závažnějším testu nárazu do sloupu odhalily hodnoty zaznamenané figurínou průměrnou ochranu hrudníku. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla při nárazu zezadu hodnocena také jako průměrná.

Ochrana dětí
Dopředný pohyb hlavy tříletého dítěte byl při čelním nárazu dobře řízený. Figurína jeden a půl ročního dítěte byla posazena v obráceně orientované sedačce. Při bočním nárazu byly obě figuríny vhodně zadrženy jejich sedačkami. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně, informace o stavu airbagu nejsou pro řidiče zcela zřetelné. Štítek, varující na nebezpečí umístění dětské sedačky, orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu, není dostupný ve všech evropských jazycích, proto ho Euro NCAP nehodnotil. Vozidlo bylo odměněno za to, že je vybaveno úchyty ISOFIX a top-tether na všech třech zadních sedadlech. Tyto úchyty jsou zřetelně označeny.

Ochrana chodců
Ochrana poskytovaná nohám chodce přední hranou kapoty byla nevyhovující. Podobně většina oblastí kapoty, kam by mohla udeřit hlava dospělého nebo dítěte, byla hodnocena jako nevyhovující a nezískala žádné body. Pouze nárazník poskytl dobrou ochranu, získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardní výbavy všech modelů řady 5008. Signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů pro všechny sedadla je také součástí standardu. Nastavitelný omezovač rychlosti je volitelný pro některé modely, ale očekává se, že bude součástí standardu většiny prodaných vozidel.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Peugeot 5008 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto