Crash test Peugeot 508 (2011)

Testovaná varianta: Peugeot 508 1.6 diesel 'Active', LHD
velké rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 90 %
Děti 87 %
Chodci 41 %
Aktivní bezpečnost 97 %

Dospělý cestující

32 bodů / 90 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.6 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.7 bodů
Náraz do sloupu: 6.9 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

43 bodů / 87 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.7 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: BRITAX RÖMER BABYSAFE+
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: BRITAX RÖMER DUO+
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

15 bodů / 41 %

chodci
Hlava: 9.3 bodů
Pánev: 1.5 bodů
Nohy: 4 body
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 97 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0.8 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: čtyřdveřový sedan
Výbava: čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu u 508 stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily u kolen a stehenních kostí řidiče i spolujezdce dobrou ochranu. Peugeot byl schopen dokázat, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. Hodnoty zaznamenané na žebrech figuríny naznačily, že ochrana hrudníku byla při bočním bariérovém testu přijatelná s tím, že kritické částí těla byly chráněny dobře. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku průměrná. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly při nárazu zezadu dobrou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných figurínou při čelním a bočním nárazovém testu 508 získalo maximální počet bodů za ochranu tříleté figuríny. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby na přední sedadlo bylo možné umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Přepínač je zřetelně označen a řidiči jsou poskytovány jednoznačné informace o stavu airbagu. Systém byl za tyto vlastnosti od Euro NCAP odměněn. Natrvalo umístěný výstražný štítek zřetelně upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Ochrana poskytovaná nárazníkem nohám chodce byla ve většině testovaných oblastí dobrá, ale v ostatních byla nevyhovující. Přední hrana kapoty nabídla nevyhovující nebo průměrnou ochranu. Ve většině oblastí, kam by mohla udeřit hlava dítěte, nabídla kapota dobrou ochranu. Nicméně v těch oblastech, kam by mohla udeřit hlava dospělého, byla poskytovaná úroveň ochrany nevyhovující.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardní výbavy u 508. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je možné získat v dodatečné výbavě u všech základních variant v evropských zemích, ale jinde je součástí standardní výbavy. U prodeje omezovače rychlosti ve standardu se předpokládá, že splní od Euro NCAP požadovaných 95%. Systém byl tedy ohodnocen. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro řidiče, spolujezdce a zadní sedadla je součástí standardní výbavy.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Peugeot 508 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto