Crash test Peugeot Expert (2012)
Testovaná varianta: FIAT Scudo 2.0 diesel, Combi, LHD
velké rodinné vozy
Celkové hodnocení | ![]() |
Dospělý cestující | 59 % |
Děti | 86 % |
Chodci | 26 % |
Aktivní bezpečnost | 26 % |
Dospělý cestující
Řidič![]() Spolujezdec![]()
| Vozidlo![]() Sloup![]()
| Zpětný náraz![]()
| Vysvětlivky - dobrý - přijatelný - průměrný - slabý - nevyhovující |
Děti
Osmnáctiměsíční dítě
Provedení: | 12 bodů |
---|---|
Instrukce: | 4 body |
Instalace: | 2 body |
Zadržení: | Britax Romer Baby Safe |
---|---|
Skupina: | 0, 0+ |
Orientace: | proti směru jízdy |
Instalace: | bezpečnostní pás pro dospělé |
Tříleté dítě
Provedení: | 12 bodů |
---|---|
Instrukce: | 4 body |
Instalace: | 2 body |
Zadržení: | Britax Romer Duo Plus |
---|---|
Skupina: | 1 |
Orientace: | po směru jízdy |
Instalace: | ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem |
Chodci

Hlava: | 7.8 bodů |
---|---|
Pánev: | 0 bodů |
Nohy: | 0 bodů |
Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability: | 0 bodů |
---|---|
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: | 1 bod |
Podpora omezovače rychlosti: | 0.8 bodů |
Detaily testovaného vozu
Rok testování: | 2012 |
---|
Výbava: | boční airbag |
---|---|
okenní airbag | |
čelní airbag spolujezdce | |
čelní airbag řidiče | |
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu | |
předpínače předního bezpečnostního pásu |
Komentář
Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Ačkoliv měl testovaný vůz dvě oddělená přední sedadla, tak airbag spolujezdce byl dostatečně široký pro ochranu třetího, uprostřed sedícího cestujícího na lavicové sedačce. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Pro venkovní nohu vpředu sedícího spolujezdce představovala přístrojová deska možné riziko zranění, ale jinak přístrojová deska poskytla dobrou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. V bočním bariérovém testu byla ochrana hrudníku přijatelná a ochrana ostatních částí těla byla dobrá. Test bočního nárazu do sloupu nebyl proveden, protože airbag, který má chránit hlavu, nesplňuje požadavky. Geometrické hodnocení předních a zadních sedadel odhalilo nevyhovující ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).
Ochrana dětí
Na základě hodnot zaznamenaných figurínou získalo vozidlo maximální počet bodů za jeho ochranu osmnáctiměsíčního a tříletého cestujícího. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně informace poskytované řidiči o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné a systém za to nebyl odměněn. Na nebezpečí používání dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu bylo uvnitř vozidla zřetelně upozorněno.
Ochrana chodců
Nárazník poskytl nohám chodce ve všech testovaných oblastech nevyhovující ochranu a nezískal žádné body. Test přední hrany kapoty nebyl vhodný vzhledem k tvaru a výšce vozidla. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého nebo dítěte, byla ochrana převážně nevyhovující.
Aktivní bezpečnost
Elektronický stabilizační program (ESP) je dostupný pouze v doplňkové výbavě, ale nesplňuje požadavky Euro NCAP na vybavení a proto nebyl hodnocen. Je zde signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro sedadlo řidiče a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti ve standardní výbavě u více než poloviny prodaných vozů, oba systémy splňují technické požadavky Euro NCAP.
Obrázky
Vydáno: 20. 12. 2012
Zdroj: dtest.cz
Aktuální nabídka: Peugeot Expert bazar
Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto