Crash test Porsche Macan (2014)

Testovaná varianta: 2.0 TFSI
SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 88 %
Děti 87 %
Chodci 60 %
Aktivní bezpečnost 66 %

Dospělý cestující

33 bodů / 88 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.5 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.7 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

43 bodů / 87 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Baby-Safe s isofixovou základnou
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Römer Safefix plus
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Chodci

22 bodů / 60 %

chodci
Hlava: 15.6 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 66 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.7 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřové SUV
Poznámka: od VIN WP1 ZZZ 95 Z FL B1 4222
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Porsche poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při bočním nárazovém testu získal Macan maximální skóre, když ochrana všech částí těla byla dobrá.

Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu je oblast hrudníku a břicha chráněna přijatelně, ostatní části těla dobře. Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly jen průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dětí

Macan získal maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního i tříletého dítěte. Při čelním nárazu nebyl pohyb hlavy figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný a síly v oblasti krku a hrudníku byly dobře kontrolovány. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu před umístěním sedačky na sedadlo spolujezdce jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce. Naopak přední hrana kapoty chrání oblast pánve nedostatečně a nedostala žádný bod. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při srážce převážně dobře nebo přijatelně, na okrajích kapoty je ochrana slabá, v okolí A-sloupků a podél spodní hrany čelního skla nedostatečná.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu, signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel, systém pro rychlost jízdy a varování před opuštěním jízdního pruhu jsou součástí standardní výbavy.

Obrázky

Vydáno: 04. 12. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Porsche Macan bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto