Crash test Renault Captur (2013)

Testovaná varianta: Renault CAPTUR 1.0 "Trendy"
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 88 %
Děti 79 %
Chodci 61 %
Aktivní bezpečnost 81 %

Dospělý cestující

32 bodů / 88 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.9 bodů
Náraz do sloupu: 5.3 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 79 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Britax-Römer Baby-Safe Plus ISOFIX
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Fair Bimbofix G0/1S
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Chodci

22 bodů / 61 %

chodci
Hlava: 13.4 bodů
Pánev: 2.7 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 81 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
přední ISO fix
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu
zadní ISO fix

Komentář


Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Vyjma oblasti hrudníku spolucestujícího, kde byla ochrana průměrná, ukázaly hodnoty zaznamenané figurínou dobrou ochranu všech částí těla předních pasažérů. Renault dokáže stejně dobře ochránit různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích. V bočním bariérovém testu byla ochrana hrudníku přijatelná a ochrana ostatních částí těla dobrá, nicméně ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu se projevila slabá ochrana hrudníku a jen přijatelná ochrana břicha. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu pouze průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných v dynamických testech získal Captur maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Obě figuríny (18mesíčního i tříletého dítěte) seděly v poloze po směru jízdy. Hlava tříletého dítěte však může narazit do zadního C-sloupku, a proto za ochranu hlavy nebyly uděleny žádné body. Při bočním nárazu byly obě figuríny vhodně chráněny dětskými autosedačkami, což minimalizuje riziko úderu hlavy do tvrdých částí interiéru.
Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace poskytované řidiči o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských autosedaček, pro které je auto určeno, lze do něj bez problémů nainstalovat.

Ochrana chodců

Nárazník získal za poskytovanou ochranu chodců maximální počet pěti bodů. Ochrana hlavy byla převážně průměrná, a to jak pro dospělého chodce, tak dítě.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splnil požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla je součástí základní výbavy stejně jako řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Obrázky

Vydáno: 24. 07. 2013

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Renault Captur bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto