Crash test Renault Clio (2012)

Testovaná varianta: Renault Clio 1.0 base grade, LHD
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 88 %
Děti 89 %
Chodci 66 %
Aktivní bezpečnost 99 %

Dospělý cestující

32 bodů / 88 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.9 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.4 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

43 bodů / 89 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Roemer BabySafe ISOFIX Plus
Skupina: 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s uchycením a podpěrným rámem

Tříleté dítě

Provedení: 11.5 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Britax Roemer Duo Plus ISOFIX
Skupina: 1-2
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

24 bodů / 66 %

chodci
Hlava: 11.8 bodů
Pánev: 5.9 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 99 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0.9 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal v Cliu při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Renault předvedl, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. V bočním bariérovém testu získalo vozidlo maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Nicméně, ve více závažném testu nárazu do sloupu naznačily hodnoty zaznamenané stlačením žeber figuríny slabou ochranu této oblasti těla. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Clio získalo za poskytnutou ochranu 18 měsíční figuríně dítěte v dynamickém testu maximální počet bodů. Dopředný pohyb u 3leté figuríny, sedící po směru jízdy, nebyl nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Zřetelné informace o stavu airbagu byly poskytnuty a systém byl od Euro NCAP odměněn. Na nebezpečí používání dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce zřetelně upozorňoval výstražný štítek ve voze.

Ochrana chodců

Nárazník poskytl nohám chodce dobrou ochranu a získal maximální počet bodů. Ochrana nabízená přední hranou kapoty byla převážně dobrá. Ve většině oblastí, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, byla ochrana nevyhovující nebo průměrná. Podobně nevyhovující nebo průměrná ochrana byla poskytnuta kapotou v těch oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dospělého.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí všech modelů Clio ve standardní výbavě a splňuje požadavky testu Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro přední i zadní sedadla a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je také součástí vybavení u všech vozů Renault Clio.

Obrázky

Vydáno: 30. 08. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Renault Clio bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto